اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان میناب:

نماز جمعه جایگاه تبیین مطالبات رهبری است

امام جمعه شهرستان میناب گفت: نماز جمعه جایگاه تبیین مطالبات رهبری است و امام جمعه به غیر از مقام معظم رهبری نظام به احدی پاسخگو و بدهکار نیست.

نماز جمعه جایگاه تبیین مطالبات رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام و‌ المسلمین میرزا حسین معتمدی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه میناب با ذکر راه‌های جلب غفران الهی از اخلاق نیکو و دفاع از مومن به عنوان راه‌های دستیابی به مغفرت الهی نام برد.

وی در ادامه با سالروز معراج پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند هر راه و مسیری را که برای پیامبرش قرار داده برای سایر مسلمانان نیز ترسیم کرده است.

معتمدی‌فر همچنین به تشریح اهمیت شب‌های قدر پرداخت و گفت: شب قدر در واقع حرمتی است که خداوند متعال نصیب هر فرد مسلمان کرده است.

وی از شب قدر به عنوان زمان برنامه‌نویسی یک ساله برای هر مسلمان تعبیر کرد و با اشاره به فرازهایی از نامه امیرالمومنین علی (ع) خطاب به مالک اشتر، بیان کرد: در شب قدر باید ضمن توجه به کیفیت، خدا را از خدا طلب کرده و شیرینی گناه را از دل دور کنیم.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره  به دیدارهای مقام معظم رهبری در هفته اخیر با ذکر بخشی از فرمایشات معظم له اظهار داشت: امام و راه امام نباید در سیاست‌های کلان فراموش شود.

وی گفت: وصیت نامه امام راحل در همه ابعاد کامل و جامع است که سیاست‌گذاران باید به آن توجه کنند.

خطیب جمعه میناب همچنین به پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نماز جمعه از یک طرف میعادگاه عابد و معبود و از طرف دیگر میثاق گاه مردم و رهبری است.

وی ادامه داد: نماز جمعه جایگاه تبیین مطالبات رهبری است و امام جمعه به غیر از رهبری نظام به احدی پاسخگو و بدهکار نیست.

معتمدی‌فر در ادامه به تفاوت نماز جمعه در ایران و سایر کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیاری از ائمه جمعه در اکثر کشورهای اسلامی دست نشانده اجانب و مستکبران هستند و تمام حرف‌های آنان مطابق میل آنان است در حالی که در جمهوری اسلامی ایران ائمه جمعه آزاد هستند و به مثابه بلندگوی فقرا عمل می کنند.

وی انتقاد ائمه جمعه در ایران را از دلسوزی عنوان کرد و ادامه داد: نقدهایی که در تریبون نماز جمعه در کشور ایران صورت می‌گیرد با دیگر کشورها متفاوت است.

امام جمعه میناب همچنین بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد.

انتهای پیام/88004/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول