اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر شال:

اقرار به گناه در برابر خدا برترین اعمال شب قدر است

امام جمعه شهر شال اقرار به گناه در درگاه خداوند را جزو برترین اعمال در شب‌ قدر عنوان کرد.

اقرار به گناه در برابر خدا برترین اعمال شب قدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی شالی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر شال در مسجد جامع این شهر با تسلیت شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: این امام همام در عین قدرتمندی همواره مظلوم‌ترین اشخاص در جهان بودند که منش، صبر، استقامت و فضائل ایشان در تاریخ نگاشته شده است و تمامی سعادت‌ها در گرو تبعیت از این امام و فرزندان ایشان است.

امام جمعه شهر شال تصریح کرد: تمامی افراد باید با برنامه‌سازی برای بهره‌برداری از شب‌ قدر آماده شده و این شب را به راز و نیاز و اعتراف و اقرار به گناهان که جزو برترین اعمال است بگذرانند.

موسوی شالی با اشاره به اینکه عبادت و راز و نیاز‌های شب قدر نباید مانند ایام عادی باشد، عنوان کرد: بسیاری از افراد در روز قیامت حسرت شب‌های قدر را خورده و غبطه می‌خورند.

وی به اهمیت گرامیداشت شب قدر الهی در اعمال ائمه‌اطهار پرداخت و تصریح کرد: به طور مثال حضرت زهرا (س) در شب 23 ماه مبارک رمضان حسن و حسین دو فرزندان خویش را حتی با هر نحو امکان زنده‌دار و بیدار نگاه می‌داشتند تا از ثواب این شب بهره‌مند شوند.

موسوی شالی به تفسیر و شرح سوره مبارک قدر به مناسبت شب قدر اظهار داشت: واژه سلام در آیه پایانی سوره قدر آمده است چراکه در چنین شب‌هایی سلام خداوند متعال توسط فرشتگان بر انسان‌ها فراگیر شده و گسترش می‌یابد.

امام جمعه شهر شال عنوان کرد: درود و تهیت و سلامت منظور واژه سلام در سوره مبارک قدر بوده که به معنای پاکی از آفات ظاهری، درونی و انواع بیماری‌ها است چراکه شب قدر بهترین مناسبت برای شفای عاجل امراض است.

وی در پایان به نزدیکی ایام‌الله روز جهانی قدس اشاره و خواستار برگزاری باشکوه این یادگار امام‌ راحل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین حجت‌الاسلام حسین انصاری نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رامند با تسلیت آغاز ایام شهادت امام‌ علی (ع) اظهار داشت: بهره‌مندی از فضائل و برکات ماه مبارک رمضان در شب قدر به نهایت رسیده و اوج می‌یابد.

امام جمعه رامند به جایگاه ارزشمند راز و نیاز در پیشگاه الهی اشاره کرد و افزود: عنایت خداوند متعال شامل کسانی است که خالصانه به درگاه وی شتافته و با نفس خویش مبارزه کنند.

وی با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در شهر تهران تصریح کرد: میعادگاه نماز جمعه پایگاه و کانون اتحاد و پیمان برادری بین نمازگزاران روز جمعه بوده و دشمن واهمه‌ای شدید از این کانون‌های اسلامی دارد.

امام جمعه رامند قرار دادن نام حزب‌الله در گروه تروریستی را محکوم کرد و افزود: این اقدام پلید از فشار شدید اهرم‌هایی مانند اسرائیل و آمریکا بر اتحادیه اروپا خارج شده است.

انتهای پیام/77005/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول