اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی بابلسر:

فعالیت‌های اورژانس اجتماعی به مردم اطلاع‌رسانی شود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بابلسر گفت: فعالیت‌های اورژانس اجتماعی به مردم اطلاع‌رسانی شود.

فعالیت‌های اورژانس اجتماعی به مردم اطلاع‌رسانی شود

جعفر عمرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: تقویت حوزه‌های بهزیستی در زمینه اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری، مشارکت و اشتغال از اهداف مهم بهزیستی بابلسر است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، طرح‌هایی تدارک دیده است، افزود: طرح آمبلیوپ(تنبلی چشم)، طرح غربالگری شنوایی و طرح مشاوره ژنتیک از جمله این طرح‌ها است.

عمرانی تصریح کرد: تعداد مراجعان طرح آمبلیوپ در سال گذشته دو هزار و 847 نفر بود که از این تعداد 388 نفر مشکوک به بیماری و در آزمایش نهایی 35 نفر مبتلا به آمبلیوپ تشخیص داده شد.

این مسئول عنوان کرد: شهرستان بابلسر شامل 14 مهد شهری، 25 مهد روستایی و دو حاشیه مهد با یک هزار و 624 کودک است که برای آنها 9 میلیون و 243 هزار و 600 تومان یارانه پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بابلسر، حمایت از 18 کودک بی‌سرپرست با پرداخت ماهانه 160 هزار تومان، حمایت از هشت کودک امدادبگیر با پرداخت ماهانه 180 هزار تومان، پرداخت 80 درصد از شهریه دانشجویی به 33 دانشجوی زیرپوشش، حمایت مالی 191 زنان سرپرست خانواده و 76 زنان بی‌سرپرست عشایری را از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره برشمرد.

وی، تأمین جهیزیه ازدواج به مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی را یکی دیگر از اقدامات این سازمان برشمرد و اذعان داشت: در سال گذشته برای 92 زوج بابلسری جهیزیه تأمین شد که به هر زوج مبلغ 10 میلیون ریال اختصاص یافت.

عمرانی با بیان اینکه در سال گذشته برای 82 نفر با مبلغ 585 میلیارد ریال اشتغالزایی ایجاد شده است، ابراز کرد: در بحث مشارکت نیز در سال گذشته، 278 میلیون و 185 ریال مشارکت نقدی و 380 میلیون ریال مشارکت غیرنقدی جمع‌آوری شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بابلسر در ادامه به اورژانس اجتماعی اشاره و بیان کرد: سازمان بهزیستی به منظور جلوگیری از آسیب اجتماعی و ارتقای سلامت و توانمندی افراد، اقدام به احداث مراکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور کرده است.

وی متذکر شد: با وجودی که در این مراکز مشاوران با شیوه‌های مؤثر نقش مهمی در کاهش آسیب اجتماعی دارند و به طور رایگان به مشاوره افراد می‌پردازند، اما به دلیل عدم اطلاع‌رسانی درست، استقبال بسیار کم است.

عمرانی در پایان اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم با کمک رسانه‌ها فعالیت اورژانس اجتماعی 123 را به نحو شایسته‌ای به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

انتهای پیام/86010/ذ30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول