اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست ستاد خشکسالی استان بوشهر تصویب شد

بررسی مشکلات کم‌آبی بوشهر با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: مقرر شده نشستی با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مدیران آب کشور و استان برای بررسی مشکلات خشکسالی و کم‌آبی استان برگزار شود.

بررسی مشکلات کم‌آبی بوشهر با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، کاظم مرادی صبح امروز در تشریح مصوبات نشست ستاد خشکسالی استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس مصوبه جلسه روز گذشته ستاد خشکسالی استان، معاونت امور عمرانی و معاونت برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری باید تمام مصوبات خشکسالی را پیگیری کرده و گزارش اقدامات انجام شده را به استاندار ارائه دهد.

وی عنوان کرد: همچنین در این نشست مقرر شد حداکثر ظرف مدت 48 ساعت، پیشنهادات دستگاه‌های مرتبط با آب را در دو مرحله کوتاه مدت و بلند مدت برای استحضار استاندار به اداره کل مدیریت بحران استانداری اعلام کنند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری بوشهر تصریح کرد: قرار است با هماهنگی دفتر معاونت عمرانی استانداری بوشهر، نشستی با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مدیران آب کشور و استان برای بررسی مشکلات خشکسالی و کم آبی استان برگزار شود.

وی ادامه داد: مدیران آب استان باید برای رفع مشکل کم آبی سه شهرستان جم، دشتستان و دشتی با اتخاذ تصمیمات کوتاه مدت و بلند مدت اقدام کنند.

مرادی با اشاره به اطلاع‌رسانی در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب و مشکلات آبی در استان گفت: در نشست روز گذشته مقرر شد معاونین استانداری و مدیران آب استان از طریق رسانه‌های عمومی به‌ویژه صدا و سیما در ارتباط با بحران خشکسالی و شرایط کم‌آبی موجود و همکاری مردم استان در زمینه صرفه جویی و مدیریت مصرف اطلاع‌رسانی کنند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری بوشهر عنوان کرد: در نشست مذکور مصوب شد به منظور گذر از شرایط کم‌آبی بخشی از اعتبارات مورد نیاز شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و امور آب استان توسط معاونت برنامه‌ریزی استانداری تامین و مابقی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی از طریق وزارتخانه‌ها و شرکت‌های مربوطه در مرکز کشور پیگیری و تامین و گزارش لازم به معاونین برنامه‌ریزی و عمرانی استاندار ارائه شود.

مرادی با تاکید بر پیگیری لازم برای اختصاص ردیف بودجه خاص به طرح‌های تامین آب استان از طریق معاونت نظارت راهبردی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی آب استان از طریق وزارتخانه و همچنین معاونت برنامه‌ریزی و اشتغال استان نسبت به استفاده از توان بخش خصوصی و ظرفیت‌های موجود از جمله فروش اوراق مشارکت، تسهیلات فاینانس و .... برای سرمایه‌گذاری در تامین اعتبار مورد نیاز اجرای طرح‌های آب استان اقدام کنند.

انتهای پیام/66006/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول