اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشاور رئیس جمهوری مصر:

اشتون برای میانجیگری به مصر نیامده است

مشاور سیاسی رئیس جمهوری مصر گفت: هدف از سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا میانجیگری بین مسئولان و گروه اخوان‌المسلمین نیست.

اشتون برای میانجیگری به مصر نیامده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مصطفی حجازی» مشاور سیاسی عدلی محمود منصور رئیس جمهوری موقت مصر درباره سفر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: دولت مصر با هر کانالی در داخل و خارج برای حفاظت از خون و آبروی (تظاهرات کنندگان) تعامل کرده است.

وی در عین حال هشدار داد: یک موج تروریسم وجود دارد که آن را درهم خواهیم شکست.

حجازی این مطلب را که ماموریت اشتون در سفر به مصر میانجیگری بین مسئولان و گروه اخوان المسلمین است.

وی در کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به این سوال که آیا هدف از سفر اشتون به قاهره میانجیگری بین مسئولان و گروه اخوان المسلمین است، گفت: اشتون در ماموریت میانجیگری یا طرح ابتکارعمل نیست بلکه به تماس و ارتباط با برخی طرف‌ها ادامه خواهد داد.

حجازی گفت: ما از تلاش‌ها برای برچیدن التهاب جامعه استقبال می‌کنیم و معتقدیم که اشتون حساس بودن وضعیت در مصر را درک می‌کند و قتل مصری‌ها به سبب اختلاف سیاسی را نمی‌پذیرد و زمان برای برچیدن این التهاب بدون خونریزی فرا رسیده است.

اشتون شب گذشته برای ملاقات با مسئولان مصری و حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین و سازمان‌های جامعه مدنی و جنبش تمرد وارد قاهره شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول