اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه و دانشگاه اصفهان:

اگر شب قدر نبود انسان کمال را تجربه نمی‎کرد

استاد حوزه علمیه و دانشگاه اصفهان گفت: وجود شب قدر ضروری است چرا که اگر شب قدر نبود انسان تنها به اعمال و تقدیرات عام می‎پرداخت و کل زندگی او بیهوده بود، اما شب قدر و ماه مبارک رمضان فرصتی برای کمال و سعادت را مهیا می‎کند.

اگر شب قدر نبود انسان کمال را تجربه نمی‎کرد

حجت الاسلام رضا غلامیان امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: قضا و قدری که در شب قدر به وقوع می‎پیوندد، قطعی نیست و قابل تغییر است.

وی عنوان کرد: زیرا شرایط حتمی شدن این قضا و قدر الهی اختیار انسان است، یعنی انسان بر اساس اراده خود می‎تواند شرایط را تغییر دهد و مقدرات را عوض کند.

استاد حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: خداوند در مقدرات انسان بدی را قرار نداده است بلکه این خود انسان است که به انتخاب خود به دنبال گناه می‎رود.

غلامیان در مورد ضرورت احیا و توجه به شب قدر گفت: مقدرات عام انسان در طول زندگی رقم می‎خورد و مشخص هستند، اما شب‎های قدر فرصتی است که تقدیرهای خاص انسان رقم بخورد و خداوند به انسان این فرصت را می‎دهد که در تعیین سرنوشت خود سهیم باشد.

وی ادامه داد: در مقدرات عام، رشد انسان میسر نمی‎شود و تقدیرهای خاص در شب  قدر است که توانایی رساندن انسان به کمال را دارد.

استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: وجود شب قدر ضروری است چرا که اگر شب قدر نبود انسان تنها به اعمال و تقدیرهای عام می‎پرداخت و کل زندگی او بیهوده بود، اما شب قدر و ماه مبارک رمضان فرصتی برای کمال و سعادت را مهیا می‎کند.

انتهای پیام/63019/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول