اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد

برگزاری 30 عنوان مسابقه کتابخوانی در هفته دفاع مقدس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از برگزاری 30 عنوان مسابقه کتابخوانی در هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

برگزاری 30 عنوان مسابقه کتابخوانی در هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل جانعلی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی هفته دفاع مقدس در استانداری گیلان ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین (ع) برخی از برنامه‌های اجرایی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس در 20 کتابخانه عمومی استان 20 قفسه مربوط به کتاب‌های دفاع مقدس افتتاح می‌شود، از برگزاری 30 عنوان مسابقه فرهنگی با نام مسابقه‌های کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس در گیلان خبر داد.

این مسئول گفت: پنج مسابقه از این دور رقابت‌ها به طور کتبی برگزار می‌شود.

وی آشنایی با ادبیات مقاومت را موجب مصونیت نسل فردا خواند و گفت: انتقال این ادبیات به نسل‌های آینده ضرورت دارد.

جانعلی‌پور خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس در 72 کتابخانه عمومی گیلان آثار ادبی دفاع مقدس و مقاومت نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

وی برگزاری جلسه‌های نقد کتاب‌های دفاع مقدس را در هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های اجرایی خواند و گفت: در این جلسه‌ها 33 اثر با حضور اساتید برجسته نقد می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه در 103 کتابخانه نهادی و مشارکتی استان 65 هزار نفر عضو هستند، یادآور شد: تنها در مسابقه کشوری آبان‌ ماه سال گذشته 50 هزار برنده داشتیم.

وی سایت کتابخوانی گیلان را یکی از شبکه‌های اجتماعی فعال معرفی کرد و ادامه داد: در صورت فراخوان به شرکت در مسابقات آنلاین حداقل دو هزار نفر شرکت کننده حضور می‌یابند.

جانعلی‌پور از افتتاح 30 ایستگاه مطالعه در استان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 75 هزار جلد کتاب برای جانمایی در این ایستگاه‌ها و استفاده عموم وارد استان شده است.

وی به سرانه مطالعه در گیلان و مقایسه آن با کشور اشاره کرد و گفت: سرانه مطالعه در گیلان 13 دقیقه و 54 ثانیه است که نسبت به سرانه مطالعه 13 دقیقه و 13 ثانیه کشور حدود 40 ثانیه بیشتر است اما تا شرایط ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

انتهای پیام/84002/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول