اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر:

262 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان غیرعمد بوشهر نیاز است

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: 262 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان غیر عمد استان بوشهر نیاز است.

262 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان غیرعمد بوشهر نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از برازجان، سید اسماعیل موسوی پیش از ظهر امروز در آیین برگزاری جشن گلریزان در شهر برازجان گفت: جشن گلریزان از فعالیت‌های ارزشمند اجتماعی است که در سال‌جاری مسئولان دشتستان توجه ویژه‌ای به این امر داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت گسترده بخش‌های تابعه این شهرستان در این امر خداپسندانه تبلوری از توجه ویژه مدیریت ارشد دشتستان به مسائل اجتماعی است و در سال‌جاری میزان مساعدت بخش‌های این شهرستان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به دو برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر اظهار داشت: ستاد دیه اعتبارات دولتی ندارد و اگر کمک‌های خیرین و مردم نباشد این ستاد توانایی آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد از زندان را ندارد.

وی عنوان کرد: فعالیت ستاد دیه در حقیقت یک حماسه اجتماعی است و شکل‌گیری این حماسه اجتماعی جز با همت عمومی مردم امکان‌پذیر نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسالت ستاد دیه در ظاهر امر آزادسازی شخص زندانی است اما با بررسی این مسئله متوجه می‌شویم که آزادسازی زندانیان نیازمند آثار اجتماعی گسترده‌ای دارد.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر عنوان کرد: در سال‌های اخیر شاهد وضع برخی قوانین ارزشمند بوده‌ایم که تاثیر شایسته‌ای در کاهش جمعیت ورودی جرائم غیرعمد به زندان‌ها داشته است.

وی یادآور شد: اجباری کردن بیمه شخص ثالث و اصلاح قانون مهریه از خدمات ارزشمندی است که در این راستا صورت گرفته است.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود در حال حاضر تعداد 179 نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان بوشهر به سر می‌برند.

موسوی تصریح کرد: برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان بوشهر به 262 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی از آزادسازی 80 زندانی غیرعمد در استان بوشهر خبر داد و گفت: از آبان‌ماه سال گذشته تاکنون تعداد 80 زندانی جرائم غیرعمد در استان بوشهر با 135 میلیارد ریال آزاد شده‌اند.

مدیر‌عامل ستاد دیه استان بوشهر اظهار داشت: این تعداد زندانی با مشارکت خیرین، دستگاه‌های اجرایی، ستاد دیه و رضایت دو طرف آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

موسوی عنوان کرد: باید همه مردم و مسئولان همت کنند و برای رهایی زندانیان غیرعمد از زندان تلاش کنیم تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

انتهای پیام/2452/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول