اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد

سوءاستفاده بهائی‌ها از آیات قرآن

یکی از مراجع تقلید با اشاره به سوءاستفاده بهائی‌ها از آیات سوره اعراف گفت: آنها از این نکته غافل هستند که این آیات ناظر به ابتدای آفرینش است و ارتباطی با دوران پس از پیامبر اکرم(ص) ندارد.

سوءاستفاده بهائی‌ها از آیات قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره «یس» که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد با اشاره به تبیین صحیح روز قیامت در قرآن مجید اظهار کرد: یکی از بهترین مثال‌ها برای روشن شدن کیفیت روز قیامت، روزهای پایانی دوران آموزشی در زمان سربازی است، یعنی روزی که سربازان را در یگان‌های مختلف دسته‌بندی می‌کنند هرچند این تشبیه یک نوع مشابه‌سازی ناقص به کامل محسوب می‌شود.

وی افزود: در روز قیامت همه انسان‌ها چه آنها که نیکوکارند و چه آنها که اهل گناه هستند در کنار یکدیگر می‌ایستند و پس از آن آنها را بنا به کارهایی که در این جهان انجام داده‌‌اند تقسیم‌بندی و جدا می‌کنند.

این مرجع تقلید جدا شدن انسان‌ها را امری تکوینی دانست و خاطرنشان کرد: این کار به میل و اراده بشر بستگی ندارد.

وی ادامه داد: زمانی که گروهی از انسان‌ها را به سمت دوزخ می‌برند خداوند به ملامت آنها می‌پردازد و خطاب به آنها می‌فرماید مگر شما را از اطاعت شیطان نهی نکرده بودم؟ البته این خطاب ناظر به زمان آفرینش است که خداوند آدم را از افتادن در دام و فریب شیطان برحذر داشته بود.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه «اعراف» عنوان داشت: در برخی از آیات این سوره سخن از پیامبرانی آمده است که باید از آنها اطاعت شود؛ این همان مسئله‌ای است که بهائی‌ها با استفاده سوء از آن درصدد انکار خاتمیت نبی مکرم اسلام(ص) هستند اما حقیقت آن است که خطاب مورد اشاره در این آیه از ابتدای آفرینش بوده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه گناهکاران به عبادت شیطان نمی‌پردازند گفت: با این حال قرآن انسان‌ها را از عبادت شیطان برحذر می‌دارد و منظور همان اطاعت از شیطان است ضمن اینکه در آیاتی دیگر از کتاب خدا هم عبادت نه به معنای پرستش بلکه به معنای اطاعت ذکر شده است.

وی تصریح کرد: راه مستقیم همان مسیر توحید است و شرک به خدا چیزی جز راه کجی نیست که شیطان به وسیله آن بسیاری از اقوام و امت‌ها را منحرف کرده است.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: زمانی که خبر شهادت ایشان به مردم کوفه رسید آنها جامه عزا بر تن کردند و این در حالی بود که همین مردم در زمان حیات امیرالمومنین(ع) خون به دل ایشان کرده بودند.

این مرجع تقلید افزود: امام حسن مجتبی(ع) پس از شهادت پدر بزرگوارشان در خطابه‌ای فرمودند «مردی از میان ما رفت که تنها 700 درهم از اموال دنیا در نزد او بود در حالیکه بیت‌المال را در اختیار داشت؛ امیرالمومنین(ع) دیگران را به ترک دنیا دعوت می‌کرد و خود در این مسیر پیشقدم بود.»

انتهای پیام/78004/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول