اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برپایی تعزیه مولای متقیان در مازندران+تصاویر

مردم مازندران با برپایی هیئت‌های عزاداری و تعزیه در امام زاده عباس(ع) ساری به سوگواری مولای متقیان حضرت علی(ع) پرداختند.

برپایی تعزیه مولای متقیان در مازندران+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، با فرا رسیدن ایام شب‌های قدر و سالروز شهادت حضرت علی (ع) مازندران سیاه‌‌پوش شده و مردم با حضور در هیئت‌های عزاداری به سوگواری مولای متقیان می‌‌پردازند.

 نقاط مختلف شهر ساری با نصب پارچه‌های سیاه و بنرهای تسلیت رنگ و بوی عزا به خود گرفته است.

 این روزها و شب‌ها شاهد حضور پررنگ عزاداران در هیئت‌های مذهبی هستیم که با توسل به مولای متقیان و برگزاری مراسم‌های عزاداری همانند تعزیه و قرآن به سر در حال رقم زدن سرنوشت یک عمر زندگی خود هستند.

 همچنین بعضی از عزاداران به واسطه حاجات خود از خداوند سفره‌های نذری در خانه‌های خود پهن کرده‌اند و به ذکر مصیبت شهادت امیر مومنان حضرت علی (ع) پرداختند.

 معطر کردن فضای جامعه با ذکر مولای متقیان و نصب بنرهای تسلیت با نام حضرت علی (ع) نشان از جایگاه ویژه آن حضرت در بین شیعیان و مسلمانان دارد.

 مردم مومن و خداجوی ساری به‌ صورت گسترده در بقاع متبرکه، حسینیه‌‌ها، مساجد، تکایا و دیگر نقاط این شهر گردهم آمده و در سوگ شهادت مولای متقیان به عزا نشستند.

 هیئت‌‌های مختلف عزاداری با برپایی آیین‌های عزاداری و تعزیه‌خوانی به تبیین شخصیت حضرت علی(ع) پرداختند.

 علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری توسط عاشقان اهل بیت در نقاط مختلف شهرستان ساری، در امام زاده عباس (ع) این شهرستان مراسم تعزیه‌خوانی با نمایش مظلومیت امام علی (ع) برگزار شد.

 انتهای پیام/2296/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول