اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد در گفت‌وگو با فارس:

نمایشگاه "قرآن و رمضان در آئینه اسناد" برگزار می‌شود

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد گفت: نمایشگاهی با عنوان "قرآن و رمضان در آئینه اسناد" از سوی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد برپا می‌شود.

نمایشگاه "قرآن و رمضان در آئینه اسناد" برگزار می‌شود

محمدرضا ملک‌ثابت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: همزمان با بهار قرآن و لیالی پر خیر و برکت قدر، نمایشگاهی از اسناد تاریخی با نام "قرآن و رمضان در آئینه اسناد " توسط مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه منتخبی از تصاویر قرآن‌های نفیسی است که از نقاط مختلف جهان در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری می‌شود.

ملک‌ثابت خاطرنشان کرد: همچنین در بخش دیگری از این نمایشگاه اسناد منتخبی از مکاتبات و بخشنامه‌های سیستم اداری کشور مربوط به ماه مبارک رمضان و نیز قرآن کریم متعلق به دوره قاجار و پهلوی به نمایش درمی‌آید.

وی بیان کرد: از نمونه اسناد قابل توجه به نمایش درآمده در این نمایشگاه، بخشنامه‌ای دولتی است که در آن از تمامی ارگان‌های دولتی خواسته شده تا تسهیلاتی برای خرید اقساطی قرآن به خط نیریزی به کارکنان دولت فراهم آید.

ملک ثابت ادامه داد: در این نمایشگاه همچنین تصاویر قرآن‌های نفیسی که از کشورهایی نظیر هلند، اتریش، اسپانیا و ... به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا شده است، به نمایش درخواهد آمد.

وی، سند مربوط به اعلام تغییر روزهای محاکمه در ماه رمضان به سفارت عثمانی از سوی سلاطین دربار در سال 1289 شمسی، اعلام ساعت کاری در ماه رمضان برای مدارس و ادارات در اسفندماه 1305، درخواست مردم از حکومت برای سخنرانی روحانیون در ماه رمضان در آبان ماه 1315و ابلاغ تذکر تلگرافی نخست وزیر درباره لزوم جلوگیری از تظاهر به روزه‌خواری در ادارات و معابر عمومی در ایام ماه مبارک رمضان در شهریورماه 1320 از جمله اسناد مهم و تاریخی دیگری است که در این نمایشگاه به نمایش در‌آید.

این نمایشگاه تا 20 مردادماه همه روزه در محل گنجینه فرهنگ و هنر استان واقع در خیابان قیام، میدان خان از ساعت 17 تا 20 پذیرای علاقمندان خواهد بود.

همچنین روز 11 مرداد مصادف با روز قدس، نمایشگاه به صورت ویژه از ساعت 9 تا 15 دایر خواهد بود.

انتهای پیام/2464/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول