اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید بر لزوم توقف خشونت در دیدار هیئت آفریقایی با مرسی

هیئت آفریقایی که به مصر سفر کرده و با مرسی دیدار کرده بود تأکید کرد از وی خواسته شد در روند ایجاد صلح در کشور مشارکت داشته باشد.

تأکید بر لزوم توقف خشونت در دیدار هیئت آفریقایی با مرسی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الشرق»، «الفا عمر کوناری» رئیس جمهور سابق مالی که ریاست کمیته اعزامی اتحادیه آفریقا به مصر را به عهده داشت در نشستی خبری تأکید کرد که در این چند روز بارها از سوی مقامات مصری تأکید شده که تحولات روز 30 ژوئن کودتای نظامی نبوده و دخالت ارتش فقط برای پیشگیری از وقوع جنگ داخلی بوده است.

کوناری افزود: تصمیم اتحادیه آفریقا برای تعلیق فعالیت‌های مصر در این اتحادیه اقدامی تنبیهی نیست بلکه اقدامی قانونی است که به کمیسیون اتحادیه کمک می‌کند تا در جریان تحولات مصر باشد و زمینه را برای گفت‌وگو فراهم کند.

وی تأکید کرد که هیئت آفریقایی با همه گروه‌ها و جریان‌ها دیدار خواهد کرد زیرا اتحادیه آفریقا تنها یک مصر قوی  و متحد را می‌شناسد.

از سوی دیگر «فیستوس مجای» یکی از اعضای کمیته اتحادیه آفریقا تأکید کرد که این هیئت شب گذشته با مرسی دیدار کرده که در این دیدار مرسی تأکید کرده ک در حق او ظلم شده است.

این هیئت ویژه به مرسی تأکید کرده که با توجه به اینکه او یک رهبر به شمار می‌آید باید در ایجاد صلح و توقف خشونت دست داشته باشد.

پیشتر رسانه های مصری از دیدار مرسی و هیئت آفریقایی خبر داده بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول