اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

فعالیت 300 رشته و حرفه مختلف در مراکز فنی و حرفه‌ای زنجان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: 300 رشته و حرفه مختلف در سطح آموزشگاه‌های آزاد و مراکز دولتی در شهرها و روستاهای استان زنجان مشغول فعالیت است.

فعالیت 300 رشته و حرفه مختلف در مراکز فنی و حرفه‌ای زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قاسم صیادی شامگاه امروز در نشست خبری به مناسبت هفته مهارت اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای تلاش کرده هر ساله با برنامه‌های نو فعالیت‌های مختلفی در سطح استان و شهرستان‌ها انجام دهد.

وی به برنامه‌های هفته مهارت در فنی و حرفه‌ای استان زنجان اشاره کرد و افزود: تجلیل از فعالین عرصه فن و مهارت، بازدید مسئولین از تلاش، پیشرفت و عملکرد حوزه‌ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح شهرستان، برگزاری نمایشگاه، برگزاری آموزش‌های کپسولی و ...از برنامه‌های هفته مهارت است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان ادامه داد: آموزش‌های کپسولی در پارک‌ها و میادین برای آشنایی اقشار جامعه و اطلاع از حرفه و رشته‌های مختلف در مراکز آموزشگاه‌ها به صورت تیم ثابت و سیار برگزار شد.

وی افزود: در این آموزش پس از دوره دو ساعته گواهی مهارت صادر می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای ادامه رشته مورد نظر به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.

صیادی اضافه کرد: همچنین تجهیز، ارتقاء و ایجاد کارگاه‌ها در مراکز مختلف از برنامه‌های هفته مهارت فنی و حرفه‌ای استان زنجان بوده است.

وی با اشاره به اینکه 300 رشته و حرفه مختلف در سطح آموزشگاه‌های آزاد و مراکز دولتی در قالب تیم ثابت و سیار در شهرها و روستاهای استان زنجان مشغول فعالیت است، گفت: رسالت و ماموریت سازمان آموزش مخاطبین در روش‌های آموزشی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان اضافه کرد: همچنین نظام‌مند کردن فعالیت‌های سازمان با تاکید بر اسناد بالا دستی در برنامه چشم انداز 1404 از دیگر اهداف سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی نیروی جامعه و توجه همه‌جانبه به بحث آموزش بنا به تاکید مسئولین در اولویت برنامه‌های فنی و حرفه‌ای قرار دارد.

صیادی همچنین اصلاح هرم تحصیلی نوجوانان و جوانان را در اولویت برنامه‌های آموزشی سازمان دانست و افزود: اشتغالزایی و حل مشکلات بیکاری جوانان به عنوان دغدغه اصلی مسئولین محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد آموزش‌ها در کشورمان به صورت نظری و 30 درصد آنها تئوری است، تصریح کرد: تلاش می‌شود در چند سال آینده این دو درصد معکوس شود و 70 درصد آموزش‌ها به صورت عملی برگزار شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان در ادامه به المپیاد جهانی مهارت اشاره کرد و افزود: ایرج بختیاری و علیرضا احمدی کارآموزان زنجانی در المپیاد جهانی مهارت 2013 آلمان موفق به کسب مدال نقره در رشته رباتیک شدند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات جهانی مهارت هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، تصریح کرد: المپیاد ملی مهارت 63 سال سابقه برگزاری مسابقات را دارد.

صیادی با بیان اینکه کارآموزان کشورمان پس از سال 2001 میلادی یا 79 شمسی در مسابقات ملی مهارت شرکت می‌کنند، گفت: در مسابقات مهارت سال‎جاری 2 هزار 900 نفر کارآموز در استان زنجان در مسابقات مربوط به المپیاد جهانی مهارت شرکت داشتند.

انتهای پیام/73008/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول