اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله ری‌شهری

پژوهشگاه قرآن و حدیث در قم افتتاح می‌شود

مشاور عالی پژوهشگاه قرآن و حدیث از افتتاح پژوهشگاه قرآن و حدیث در تاریخ 14 مردادماه با حضور آیت‌الله ری‌شهری در قم خبر داد.

پژوهشگاه قرآن و حدیث در قم افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام رضا برنجکار ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به تأسیس مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث در سال 74 اظهار کرد: این مؤسسه با پیام مقام معظم رهبری فعالیت خود را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشکده علوم و معارف حدیث همزمان با تأسیس مؤسسه فعالیت خود را آغاز کرد و در سال‌های اخیر سه پژوهشکده اخلاق و روانشناسی، تفسیر اهل بیت(ع) و کلام اهل بیت(ع) به این پژوهشکده اضافه شدند.

مشاور عالی پژوهشگاه قرآن و حدیث ادامه داد: هشتم تیر ماه سال جاری تبدیل این پژوهشکده به پژوهشگاه قرآن و حدیث در شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید.

وی از افتتاح پژوهشگاه قرآن و حدیث در روز 14 مردادماه خبر داد و اذعان داشت: این مراسم ساعت 18 و 30 دقیقه با حضور مهدی‌ نژادنوری، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم و آیت‌الله ری‌شهری در موسسه دارالحدیث برگزار می‌شود.

برنجکار با اشاره به اهداف پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: این پژوهشگاه در زمینه علوم و معارف حدیثی تحقیقاتی انجام می‌دهد و با توجه به خلأ احساس شده در این زمینه این پژوهشگاه تأسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: استنباط دقیق از آموزه‌های علوم و معارف اسلامی بر پایه متون ارزشمند قرآن و حدیث، دفاع از معارف قرآن و حدیث و پاسخگویی به مسائل بنیادین و نظری در حوزه معارف اسلامی از جمله اهداف پژوهشگاه قرآن و حدیث است.

مشاور عالی پژوهشگاه قرآن و حدیث نهادینه‌سازی معارف کتاب و سنت در مناسبات اجتماعی و فرهنگی و کمک به تولید علوم انسانی با محوریت معارف قرآن و اهل بیت(ع) را از اهداف دیگر پژوهشگاه قرآن و حدیث ذکر کرد.

وی متذکر شد: علوم انسانی باید مبتنی بر مبانی اسلامی تولید شود بنابراین در این پژوهشگاه تلاش می‌شود تا مبانی اسلامی برای نظریه‌پردازی در علوم انسانی با محوریت کتاب و سنت استفاده شود.

برنجکار با اشاره به فعالیت‌های پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: تاکنون 305 عنوان کتاب و در مجموع 859 جلد کتاب در 248 هزار صفحه منتشر شده است.

وی عنوان داشت: چاپ دانشنامه امام حسین(ع) در قالب 14 جلد و دانشنامه امیر المؤمنین(ع) در قالب 14 جلد از فعالیت‌های دیگر پژوهشگاه قرآن و حدیث است.

مشاور عالی پژوهشگاه قرآن و حدیث ترجمه 51 عنوان کتاب به زبان‌های عربی، ترکی استانبولی، اردو، فارسی، رواندایی، میانماری و... را از دیگر فعالیت‌های این پژوهشگاه ذکر کرد.

وی با اشاره به افتخارات پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: دستاوردهای این پژوهشگاه در جشنواره‌های کتاب سال جمهوری اسلامی، کتاب سال حوزه و... حائز رتبه‌های برتر شده است.

انتهای پیام/78003/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول