اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های کرمان تاکید کرد

تجهیز و توسعه دارالقرآن‌ها در زندان‌های کرمان

مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: تجهیز دارالقرآن زندان‌ها، توسعه هر چه بیشتر فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در زندان‌ها از اولویت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌های استان کرمان است.

تجهیز و توسعه دارالقرآن‌ها در زندان‌های کرمان

علی ولی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در زندان‌های استان کرمان و با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در میان همه اعمال نیک، خداوند نماز خواندن را مایه سعادت دنیا و آخرت بند‌گان قرار داده است.

وی با اشاره به تاثیرات نماز در زندگی همه افراد به ویژه مددجویان و کسانی که دست به ارتکاب جرائم زده‌اند، گفت: بزرگترین مشکل مددجویان ما در ندامتگاه‌ها فاصله گرفتن آنها از معنویات است و ما سعی داریم با انجام اقدامات فرهنگی و مذهبی این ارتباط را برقرار کنیم و به این منظور برنامه‌های گسترده فرهنگی و مذهبی در زندان‌ها اجرا می‌شود.

ولی‌نیا با بیان اینکه تعداد زیادی از زندانیان در سطح بالایی از معنویت هستند، ابراز داشت: اما عده‌ای هم هستند در این زمینه نیاز به تقویت روحی و اعتقادی دارند.

وی افزود: در زندان‌های استان کرمان، کار فرهنگی در سایه امنیت مورد توجه قرار گرفته است، اگر چه کار فرهنگی هزینه و زمان زیادی را می‌طلبد، اما قطعا به نتیجه مطلوبی منتهی می‌شود.

ولی‌نیا بر اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در زندان‌ها نیز تاکید و عنوان کرد: باید سعی کنیم این اتفاق بیفتد، زیرا استقبال مددجویان را در بر دارد.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: باید فرهنگ دفاع مقدس و رفتار و اعتقادات رزمندگان جنگ را نیز در بین مددجویان ترویج دهیم، زیرا شهدای ما بهترین الگو برای یک زندگی سعادتمندانه هستند.

ولی‌نیا تجهیز دارالقرآن زندان‌ها، توسعه هر چه بیشتر فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در زندان‌ها را از اولویت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌های استان کرمان اعلام کرد.

وی از فعالیت 55 نمازخانه در زندان‌های استان کرمان خبر داد و افزود: نماز ظهر و عصر نیز در همه زندان‌ها به جماعت برگزار می‌شود.

ولی‌نیا اذعان داشت: بیشترین فضای نمازخانه در کانون اصلاح و تربیت ما قرار دارد، زیرا معتقدیم از سن پایین‌تر باید فرهنگ دینی و مذهبی را در بین این افراد ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه سرانه فضای نمازخانه در کانون اصلاح و تربیت 2/2 متر مربع است، گفت: باید تمام تجهیزات لازم نیز در همه نمازخانه‌ها فراهم شود.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان افزود: 54 نفر از روحانیان نیز در زندان‌های استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ما را یاری می‌رسانند که از این تعداد 36 نفر به صورت پاره‌وقت فعالیت دارند.

انتهای پیام/2446/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول