اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان خبر داد

برگزاری گردهمایی استان‌ها در راستای تحصیل فرزندان عشایر

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: بعد از ماه مبارک رمضان گردهمایی یک روزه در راستای پوشش 100 درصدی تحصیلی فرزندان عشایر با استان‌هایی که پذیرنده عشایر همدان هستند، برگزار می‌شود.

برگزاری گردهمایی استان‌ها در راستای تحصیل فرزندان عشایر

معصومه معصومیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در زمینه فرزندان عشایر بازمانده از تحصیل و اقدامات انجام شده در راستای پوشش این قشر از جامعه اظهار داشت: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش در زمینه انسداد بی‌سوادی در میان قشر‌های مختلف انجام طرح‌های مختلف در سطح مناطق محروم روستایی، عشایری و مجتمع‌های آموزشی و... است.

وی افزود: با توجه به روند زندگی عشایری که بر پایه کوچ تعریف شده و نقش مهم عشایر در زمینه تولید باید برای پوشش تحصیلی فرزندان آنان تدابیر ویژه‌ای را تعریف و اجرا کنیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: عشایر استان همدان از نیمه‌های اردیبهشت وارد استان همدان شده و تا نیمه مهر نیز در همدان هستند.

وی با اشاره به ورود عشایر در نیمه دوم سال به استان همدان در شرایطی که بیشترین زمان سال تحصیلی سپری شده است، گفت: با توجه به این امر هماهنگی‌های لازم با استان‌های خوزستان، ایلام و... که در نیمه نخست سال پذیرای عشایر هستند انجام شده تا به محض ورود به هر استان در هر مدرسه‌ای بتوانیم فرزندان عشایر را زیر پوشش تحصیلی قرار دهیم.

معصومیان یادآور شد: از جمله برنامه‌های ما طی امسال در زمینه عشایر اعزام نیرو یا معلم همراه با عشایر است تا بتوانیم از این طریق فرزندان بازمانده از تحصیل عشایر را نیز زیر پوشش قرار دهیم.

وی با اشاره به تعداد معلمان همراه ادامه داد: امسال هفت نفر از معلمان نهضت سوادآموزی که به معلم ابتدایی تبدیل وضعیت شده‌اند از استان همدان همراه ایل حرکت می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: سعی ما بر این است تا از حداکثر ظرفیت آموزش و پرورش در راستای بهره‌مندی عشایر  از سواد استفاده کنیم. پیش‌بینی ما برای سال تحصیلی جدید برای فرزندان عشایر 20 کلاس درس در دو گروه است که یک گروه در استان خوزستان در قشلاق مستقر می‌شوند و یک گروه نیز در استان ایلام است.

معصومیان بیان داشت: اگر در استان همدان نیز کمبودی در زمینه مکان داشته باشیم تمام مناطق موظف شده‌اند تا فرزندان عشایر را  در هر زمان ثبت‌نام ‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از ماه مبارک رمضان گردهمایی یک روزه با استان‌هایی که پذیرنده عشایر همدان هستند برگزار می‌شود تا در بحث پوشش تحصیلی فرزندان عشایر به 100 درصد برسیم.

انتهای پیام/89007/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول