اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رویکردی بر عملکرد دولت دهم

دولت یازدهم اصل 44 قانون اساسی را اجرا کند

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم اصل 44 قانون اساسی را اجرا کند.

دولت یازدهم اصل 44 قانون اساسی را اجرا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با پایان گرفتن کار دولت دهم و آغاز به کار دولت یازدهم درصدد برآمدیم تا با گذری بر عملکرد دولت دهم در حوزه اقتصاد برآوردی از نتیجه تصمیم‌گیری‌های دولت داشته باشیم به همین منظور مصاحبه‌ای با احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که در زیر به شرح آن می‌پردازیم:

فارس: عملکرد اقتصادی دولت دهم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بخشایش: دولت در زمینه اقتصاد عملکرد مطلوبی نداشت و شاهد نقاط ضعف بسیاری در این زمینه به دلیل هماهنگ عمل نکردن تیم اقتصادی به خصوص در یک سال اخیر بودیم.

بسیاری از بخش‌های جامعه در این چند سال تحت فشار قرار گرفته‌اند و معیشت مردم به دلیل تصمیم‌گیری‌های نادرست به مخاطره افتاد.

فارس: در زمینه کاهش نرخ بیکاری در جامعه دولت چقدر مثبت عمل کرد؟

بخشایش: با توجه به آمار و ارقام موجود افزایش نرخ بیکاری و کاهش فعالیت‌های اقتصادی کارآفرین نشان می‌دهد که دولت در این زمینه عملکردی مطلوب نداشته است.

فارس: عملکرد دولت در زمینه تنظیم بازار ارز را چگونه می‎بینید؟

بخشایش: عملکرد دولت در زمینه ارز و تنظیم بازار آن مثبت نبود و دولت به دلیل کمبود بودجه نرخ ارز را بالا برد تا بتواند این کمبودات را جبران کند.

جهش ارز در بازار سبب بالا رفتن تورم و افزایش 2 تا 3 برابری قیمت کالا‌ها شد و اثرات مخرب زیادی بر اقتصاد کشور نهاد.

فارس: عمکرد دولت در زمینه هدفمندی یارانه‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بخشایش: هدفمندی یارانه‌ها گامی بلند در عرصه اقتصاد کشور بود که در این دولت شاهد عملی کردن این قانون هستیم، اما قانون هدفمندی یارانه‌ها آنطور که باید اجرا نشد به طوریکه شاهد کمبود بودجه دولت برای پرداخت یارانه‌ها به مردم شدیم.

بهتر بود دولت این یارانه‌ها را به کالا و خدمات اختصاص می‌داد تا میزان حجم نقدینگی در دست مردم و تورم به وجود آمده کاهش یابد.

فارس: آیا قوه مجریه با قوه مقننه هماهنگ عمل کرده است؟

بخشایش: در سال 88 تعامل دولت با مجلس خوب بود، اما در یک برهه زمانی دولت با مجلس سر ناسازگاری گذاشت و جنگ آشکاری میان دو قوه صورت گرفت.

طبعات این ناهماهنگی‌ها در زمان کار دولت سبب بروز مشکلات متعدد و اجرایی نشدن بسیاری از طرح‌ها شده است.

فارس: عملکرد اقتصادی دولت در استان اصفهان را چگونه ارزیابی می‎کنید؟

بخشایش: در استان اصفهان به دلیل نبود بودجه کافی بسیاری از طرح‌ها اجرا نشد و یا به صورت ناتمام رها شده، بسیاری از کارخانجات و صنایع تولیدی به دلیل عدم حمایت دولت از آنها تعطیل یا در شرف تعطیلی بسر می‌برند و علاوه بر اختصاص ندادن بودجه سوء مدیریت نیز سبب افزایش مشکلات شده است.

فارس: وضعیت صنایع در حوزه انتخابی شما در چه حال است؟

بخشایش: در شهرستان اردستان با تعطیلی بسیاری از صنایع و بیکار شدن کارگران از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار نیست همچنین قرار بود دولت در حدود 7 میلیارد تومان بودجه برای اشتغال زایی اختصاص دهد، اما این وعده دولت عملی نشد و در حوزه صنعت هم ما شاهد هیچگونه پیشرفتی در این عرصه نبودیم.

فارس: پیشنهاد شما برای دولت آینده چیست؟

بخشایش: دولت آینده باید با ارائه تیم اقتصادی قوی درصدد حل مشکلات اقتصادی برآید و به تحقق کامل اصل خصوصی سازی بپردازد و با تصمیم گیری‌های صحیح در زمینه روابط بین‌الملل اثر تحریم‌ها را خنثی کند.

انتهای پیام/63015/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول