اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خبر داد

استقرار پایگاه‌های سیار کمیته امداد برای جمع‌‌آوری زکات فطریه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم از استقرار پایگاه‌های سیار این اداره کل برای جمع‌آوری زکات فطریه در محل‌های برگزاری نماز عید سعید فطر خبر داد.

استقرار پایگاه‌های سیار کمیته امداد برای جمع‌‌آوری زکات فطریه

عبدالله جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن عرض شادباش به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر بیان کرد: زکات فطریه از واجباتی است که روزه‌داران مسلمان تا پیش از فرارسیدن هنگامه اذان ظهر به نیازمندان هدیه می‌کنند.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی به عنوان یک نهاد حمایتی از فقرا و نیازمندان نسبت به برپایی پایگاه‌های سیار مقابل حرم مطهر حضرت معصومه، مسجد مقدس جمکران و سایر مساجدی که نماز عید سعید فطر در آن اقامه می‌شود اقدام می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با بیان اینکه میزان زکات فطریه از سوی نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی به صورت سراسری اعلام شده است بیان داشت:‌ بر این اساس زکات فطریه به ازای هر نفر 35 هزار ریال اعلام شده است.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند روز عید فطر مبلغ مورد نظر را به پایگاه‌های سیار این نهاد اهدا کرده و یا اینکه بر اساس فتوای مراجع عظام عمل کرده و مبلغی که ایشان اعلام می‌کنند بپردازند.

جلالی با بیان اینکه نرخ کفاره روزه نیز معین شده است گفت: کفاره روزه غیر عمدی به ازای هر روز 12 هزار ریال و کفاره عمدی نیز 750 هزار ریال اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند کفاره روزه‌های خود را به کمیته امداد امام خمینی استان قم اهدا کنند تا برای رفع مشکلات ریشه‌ای فقرا و مددجویان که مسائلی چون مسکن، اشتغال و درمان را شامل می‌شود هزینه شود.

انتهای پیام/78005/ط20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول