اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

17 و 18 مهرماه

نخستین جشنواره ملی امنیت در فضای تبادل اطلاعات در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود

مرحله نهایی نخستین جشنواره و مسابقات ملی امنیت در فضای تبادل اطلاعات 17 و 18 مهرماه به همت مرکز تخصصی آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه‌ای) دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

نخستین جشنواره ملی امنیت در فضای تبادل اطلاعات در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دبیر این جشنواره با اعلام خبر فوق اظهار داشت: جشنواره ملی امنیت در فضای تبادل اطلاعات با هدف شناسایی توانمندی‌های کشور در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات و به منظور ساماندهی، آموزش، جذب و ارتقاء دانش متخصصان این حوزه و بهره گیری از توانمندی‌های آنان در جهت افزایش امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور برای نخستین بار برگزار می‌شود.

مهدی بهروزی با اشاره به اعلام آمادگی 116 تیم به منظور حضور در مرحله نخست این رقابت‌ها تصریح کرد: پس از رقابت بر خط و از راه دور تیم‌های حضور یافته در مرحله نخست و پاسخگویی این تیم‌ها به حدود 60 درصد از سؤالات طرح شده در مدت زمان 24 ساعت، در نهایت 14 تیم به مرحله نهایی راه یافتند.

وی اضافه کرد: از بین تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره، 9 تیم به صورت قطعی و چهار تیم به عنوان رزرو معرفی شدند که در صورت انصراف هر یکی از 9 تیم برتر، تیم‌های رزرو جایگزین آنها خواهند شد.

این مسئول شیوه برگزاری این مسابقات در دنیا را مبتنی بر دو الگوی متداول عنوان کرد و گفت: در روش تسخیر پرچم یا (Capture the flag)ctf شرکت کنندگان پس از پاسخگویی به سئوالات طرح شده و چالش‌های پیش رو، موفق به فتح پرچم‌های پیش‌بینی شده در هر بخش می‌شوند.

دبیر نخستین جشنواره ملی امنیت در فضای تبادل اطلاعات افزود: در شیوه دیگری با عنوان حمله و دفاع، شرکت کنندگان در یک رقابت ترکیبی و حمله و دفاع هم‌زمان، توانمندی های خود در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات را به نمایش می‌گذارند.

بهروزی با اشاره به برگزاری مرحله نخست این مسابقات به شیوه فتح پرچم افزود: در مرحله نهایی این رقابت‌ها در ابتدا دو مسابقه فتح پرچم میان 9 تیم برگزیده برگزار می‌شود و در نهایت سه تیم برتر در مسابقه نهایی به شیوه حمله و دفاع با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.   

قائم مقام مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: بستر نرم افزاری پیش‌بینی شده به منظور برگزاری این مسابقات در تمامی مراحل تحلیل، پیاده سازی و اجراء بر اساس یک الگوریتم کاملاً بومی توسط متخصصان مرکز آپا دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و ساخته شده است.

وی زمان برگزاری مرحله نهایی این مسابقات را 17 و 18 مهرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد و گفت: در حاشیه این رقابت‌ها و برای نخستین بار پنج کارگاه آموزشی با هدف ارائه آموزش‌های تخصصی پیرامون امنیت فناوری اطلاعات جهت عموم علاقه‌مندان به ویژه کارشناسان فناوری اطلاعات سازمان‌های مختلف برگزار می شود.

دبیر نخستین جشنواره ملی امنیت در فضای تبادل اطلاعات اضافه کرد: آموزش جرم شناسی در فضای مجازی، آموزش کد نویسی امن، مانیتورینگ شبکه‌های سازمانی، امن سازی سیستم عامل و امن سازی سرویس‌های شبکه عناوین کارگاه‌های پیش‌بینی شده به منظور برگزاری در حاشیه این جشنواره است.

این مسئول در پایان تصریح کرد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و حضور در این کارگاه‌ها می‌توانند به پایگاه اینترنتی جشنواره به آدرس www.festival.nsec.irمراجعه کنند.

گفتنی است مرحله مقدماتی نخستین جشنواره ملی امنیت در فضای تبادل اطلاعات با محورهایی چون حمله به برنامه‌های کاربردی تحت وب، مهندسی معکوس، رمزنگاری، پنهان نگاری، جرم‌شناسی، کشف آسیب ‌پذیری و مهندسی اجتماعی 27 تیرماه امسال توسط مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان به صورت بر خط و از راه دور برگزار شد.

انتهای پیام/2301/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول