اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد سنندج:

کمیته امداد عزت نفس خانواده‌های نیازمند را حفظ می‌کند

رئیس کمیته امداد امام خمینی سنندج گفت: کمیته امداد عزت نفس خانواده‌های نیازمند را حفظ می‌کند.

کمیته امداد عزت نفس خانواده‌های نیازمند را حفظ می‌کند

علیرضا قدیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های کمیته امداد اعم از اشتغال، فرهنگی و تحصیلی، وام، جهیزیه و درمان، اعتباراتی در سر فصل‌های مختلف به مددجویان زیرپوشش این نهاد مقدس پرداخت شده است.

قدیمی تصریح کرد: خدمت‌گزاران کمیته امداد در راه اعتلای فرهنگ اسلامی و در زمینه رسیدگی به امور و عزت نفس بخشیدن به خانواده‌های نیازمند و دستگیری از آنان از هیچ گونه تلاشی فروگذار نمی‌نمایند.

وی به خرید مسکن مددجویان از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان و هماهنگی ادارات با سازمان‌های مختلف در خصوص انشعابات رایگان گاز، آب و برق اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به طرح اجرای پزشک خانواده در کمیته امداد، این نهاد یکی از پیشگامان سایر نهادها و سازمان‌ها در این بخش است.

به گفته قدیمی، در این راستا از سال 76 هر خانواده دارای پزشک ویژه بوده که مشکلات آنان را در زمینه‌های درمانی برعهده دارند.

رئیس کمیته امداد شهرستان سنندج با اشاره به طرح مسجد محوری که در صدر اسلام مسجد محلی برای حل مشکلات مسلمین بود، اظهار کرد: در این خصوص از مساجد نه فقط به عنوان محل برگزاری فرضیه نماز، بلکه به عنوان مکانی به منظور بر طرف کردن مشکلات و نیازهای برادران و خواهران مسلمان نیازمند نیز استفاده شود.

وی گفت: در این طرح مساجد به صورت گسترده وارد عمل شده و در زمینه‌های مختلف گره‌گشای مردم و نمازگزاران نیازمند محدوده مسجد خواهند بود.

قدیمی با بیان این‌ که اجرای این طرح با کمک‌های ساکنان توانمند محدوده مسجد از طریق هیئت امنا و امام جماعت مسجد انجام می‌شود، اظهار کرد: با توجه به کمک‌ها در این راستا در بین نیازمندان همان محل توزیع و کمیته امداد نیز در کنار معتمدین اقدام به برنامه‌ریزی و کمک‌های جانبی خواهد کرد.

رئیس کمیته امداد شهرستان سنندج اظهار امیدواری کرد که با مساعدت و همکاری امامان جماعت و هیئت امنای مساجد بتوانیم برگ زرینی در تاریخ این نهاد مقدس ورق بزنیم.

قدیمی در پایان با توجه به روایات و احادیث بزرگان دینی به اطعام، افطاری دادن و توزیع کالا در بین نیازمندان و اقشار محروم و روزه‌دار، به برنامه‌های این ماه مبارک از جمله مفتاح‌الجنه و سرکشی مسئولان از خانواده‌های نیازمند برای رفع مشکلات آنان اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم با مساعدت مردم خیر و نوع‌دوست استان کردستان بتوانیم گامی موثر در زمینه رفع مصائب و مشکلات محرومان و تامین حداقل مایحتاج زندگی آنان برداریم.

انتهای پیام/79016/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول