اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آزمون فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

حضور 71 هزار کارآموز در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای زنجان

رئیس اداره آزمون فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: در سال گذشته 71 هزار و 904 نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای زنجان حضور داشتند.

حضور 71 هزار کارآموز در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای زنجان

سیف‌الله محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه شاخص ارزیابی آزمون‌های فنی و حرفه‌ای توانایی و مهارت کسب شده است، اظهار داشت: آزمون فنی و حرفه‌ای در دو مرحله کتبی و عملی برگزار می‌شود.

وی پیش نیاز آزمون عملی را قبولی در آزمون کتبی اعلام و تصریح کرد: کسانی که در هر دو مرحله حد نصاب را کسب کنند گواهی‌نامه مهارت با کد استاندارد بین‌المللی دریافت می‌کنند.

رئیس اداره آزمون فنی و حرفه‌ای استان زنجان به شرایط شرکت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: داشتن توانایی جسمانی متناسب با حرفه مورد نظر و داشتن حداقل 15 سال از شرایط ثبت نام در دوره‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در بعضی مواقع سن ثبت نام در دوره‌های فنی و حرفه‌ای به 12 سال کاهش می‌یابد، گفت: در تابستان کودکان 10 سال نیز می‌توانند در تعدادی از دوره‌ها شرکت کنند.

محمدی اضافه کرد: برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به استانداردها باید مدرک تحصیلی کارآموزان متناسب با حرفه مورد نظر باشد.

وی با اشاره به اینکه مقیاس ارزشیابی کارآموزان در آزمون براساس نمره است، گفت: محدوده نمره آزمون فنی و حرفه‌ای بین صفر تا 100 است.

رئیس اداره آزمون فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه 70 درصد نمره فنی و حرفه‌ای به آزمون عملی اختصاص دارد، تصریح کرد: آزمون عملی برای سنجش توانایی و آزمون کتبی برای سنجش دانش است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در بیشتر مواقع برای افراد بی‌سواد مثل قشر کارگر فقط آزمون عملی اخذ و گواهی‌نامه مهارت صادر می‌شود.

محمدی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای در بعضی ارگان‌ها کلاس‌های سیار برگزار می‌کند، اظهار کرد: این سازمان در جوار کارخانجات برای آموزش در کنار صنایع دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین تیم‌های سیار در زندان ابهر و زنجان برای زندانیان دوره‌های مختلف آموزشی را برگزار می‌کند.

رئیس اداره آزمون فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 71 هزار و 904 نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای زنجان حضور داشتند، افزود: از این تعداد 53 هزار و 724 نفر با 71 درصد قبولی گواهی نامه مهارت کسب کردند.

انتهای پیام/73008/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول