اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در آستانه روز خبرنگار:

آمار بالای بازدید خبرگزاری فارس نشانه اعتماد مردم است

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: سطح و تعداد مراجعه به خبرگزاری فارس بیانگر اعتماد مردم به این خبرگزاری است.

آمار بالای بازدید خبرگزاری فارس نشانه اعتماد مردم است

حجت‌‌الاسلام محمد مهدی عرب‌انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: چرخه مدیریت و خدمت در کشور همواره فعال بوده و اطلاع از این اقدامات، فعالیت‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها حق مردم است.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع مردم از رویدادها اشراف اجتماعی را نسبت به فعالیت‌ها ایجاد می‌کند و این اشراف اجتماعی و عمومی مردمی بر امور سبب هدایت و ارتقای کیفی خدمت‌رسانی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم اضافه کرد: جریان خبرنگاری و رسانه‌ای می‌تواند دانش مردم را نسبت به اقدامات، خدمات و فعالیت‌ها افزایش دهد و وجدان عمومی را نسبت به برخی از مسائل آگاه کند.

وی ادامه داد: در برخی از دستگاه‌ها به دلیل آنکه هنوز با صحنه‌های اطلاع‌رسانی و خبررسانی آشنا نیستند ممکن است این خدمات و فعالیت‌ها از سوی مردم نادیده گرفته شود.

عرب‌انصاری یادآور شد: احساس نیاز در شبکه مدیریتی و اجرایی کاملاً وجود دارد زیرا اطلاع‌رسانی به مردم سبب همکاری شده و سطح آگاهی مردم را افزایش می‌دهد و زمینه‌های همکاری آنها را فراهم می‌کند.

وی افزود: حرفه خبرنگاری سخت و پر‌مسئولیت است و یک خبرنگار باید حتماً دارای ویژگی‌ها و خصوصیاتی مانند صداقت، شجاعت، ایمان و برخورد منطقی با مسائل باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ادامه داد: باید و نبایدهایی در این شغل شریف و حساس وجود دارد که خبرنگار باید مزین به این مسائل باشد و لازم است بتواند مسئله‌یابی و مسئله‌شناسی کند.

وی یادآور شد: خبرنگار باید توان تجزیه و تحلیل داشته باشد و بتواند ریشه‌ها و منبع را پیدا کند و پس از این مسئله جرأت و شهامت بیان خبر را پیدا می‌کند.

عرب‌انصاری تصریح کرد: خبرنگار باید در بیان خود صادق و راستگو باشد، از تمایلات شخصی پرهیز کند و سریع‌الانتقال باشد زیرا سرعت بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: لازم است خبرنگار سرعت و دقت را همزمان با یکدیگر داشته باشد تا سرعت فدای دقت نشود زیرا مجموع این امور سبب شده که این حرفه حرفه‌ای پیچیده و جزو فعالیت‌های رمز و رازدار محسوب شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ادامه داد: منش، رفتار و اخلاق فردی خبرنگار می‌تواند در تحکیم رابطه وی با مدیران و دستگاه‌های اجرایی و خبرساز تأثیر داشته باشد.

وی با بیان اینکه خبرنگار باید از روش‌های مناسب ارتباطی استفاده کند، گفت: مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی برای خبرنگار و آشنایی با جدیدترین دانش‌های اطلاع‌رسانی یک ضرورت است.

عرب‌انصاری اضافه کرد: به طور طبیعی جریان خبری و رسانه‌ای در کشور یک جریان زنده، بالنده‌ و به روز است و امروز خبرگزاری‌های متعدد و رسانه‌های ارتباط جمعی مختلف شکل گرفته و این شبکه اجتماعی موثر و پرنفوذ سبب شده اطلاع‌رسانی به موقع صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم قدرت تجزیه و تحلیل پیدا کرده‌اند و این امر مدیون شبکه اطلاع‌رسانی و خبرنگارانی است که خود را به دل حوادث و مسائل می‌زنند و در حوادث حضور دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به اطلاع‌رسانی در استان قم گفت: خبرنگاران در استان دوستان زحمت‌کش و پرتلاشی هستند که همواره به عنوان مددرسان، همکار و کمک‌رسان تلقی می‌شوند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی در انتخابات از کانال خبرنگاران صورت گرفت و مردم به دلیل اطلاع‌رسانی به موقع، به رسانه‌ها اعتماد کردند.

عرب‌انصاری ضمن ارزیابی خبرگزاری فارس گفت: سطح و تعداد مراجعه به خبرگزاری فارس بیانگر اعتماد مردم به این خبرگزاری است زیرا خبرگزاری فارس اطلاع‌رسانی به موقع انجام می‌دهد و در حافظه همه کسانی که به دنبال دریافت خبر هستند خبرگزاری فارس قرار دارد.

وی یادآور شد: خبرگزای فارس همراه و همکاری است که فراموش نمی‌شود و همیشه کنار ما قرار دارد.

انتهای پیام/78003‌/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول