اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای فرهنگ ایثار و شهادت مطرح شد

ضرورت حضور نویسندگان و اهالی قلم با کاروا‌ن‌های راهیان نور

قائم مقام صدا و سیمای مرکز کردستان بر حضور نویسندگان، اهالی قلم و فیلمسازان با کاروان‌های راهیان نور استان تاکید کرد.

ضرورت حضور نویسندگان و اهالی قلم با کاروا‌ن‌های راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج علی مرادی سه‌شنبه در سومین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان که در جوار شهدای گمنام باشگاه افسران سنندج برگزار شد، به تاثیرگذاری رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه پیک اعزام کاروان‌های راهیان نور از 29 مردادماه جاری دوباره آغاز خواهد شد حضور نویسندگان و فیلمسازان مطرح کشور در کنار کاروان‌های راهیان نور و ساخت یک سریال و تولید رمان می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز کردستان اضافه کرد: تولیدات تلویزیونی و سینمایی و چاپ کتاب‌ها و رمان‌های مختلف در زمینه جبهه‌های جنوب کشور انجام شده اما جبهه‌های میانی و شمال‌غرب کشور مظلوم واقع شده که باید سعی شود این تولیدات به این مناطق عملیاتی نیز تعمیم داده شود.

مرادی بر برگزاری جشنواره‌های ملی در حوزه انجمن سینمای دفاع مقدس و تئاتر تاکید و بیان کرد: بدون شک برگزاری این کارهای بزرگ فرهنگی می‌تواند برای اجرای عموم موثر باشد.

وی به تولیدات صدا و سیمای مرکز کردستان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ساخت برنامه‌های مختلف در این زمینه اشاره کرد و افزود: در حوزه تلویزیون برنامه هشت پلاک از شبکه استانی کردستان به مدت 47 دقیقه در طول هفته و در بخش رادیو نیز دو برنامه به مدت 6 ساعت در همین راستا تولید شده است.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز کردستان به طرح گنجینه از تولیدات در دست اقدام این مرکز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: این طرح قرار است در 100 قسمت بر اساس تحقیقات میدانی در زمینه کردستان قبل و بعد از انقلاب ساخته شود که امیدواریم تا هفته دفاع مقدس این طرح در قالب مجموعه‌ای 7 قسمتی به معرفی و بیان رشادت‌های پیشمرگان کرد مسلمان بپردازد.

مرادی بیان کرد: همچنین در زمینه معرفی مجاهدت‌های پیشمرگان کرد مسلمان آنچنان که شایسته و بایسته است، کار نشده است که باید تلاش شود رشادت‌های بیش از 150 نفر از فرماندهان و سرداران گمنام که دارای ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت در قالب برنامه‌های تولیدی صدا و سیما زنده نگه‌داریم.

چاپ کتاب مظلومیت شهدای شیمیایی در کردستان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در ادامه این جلسه از چاپ کتاب مصور با عنوان مظلومیت شهدای شیمیایی کردستان در راستای شناساندن مجاهدت‌های خاموش مردم این استان در دوران دفاع مقدس خبر داد.

محمد سلیمانی به تاثیرگذاری رسانه‌ها و مطبوعات در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تزریق این فرهنگ به نسل جوان و جامعه اشاره کرد: سال گذشته جمعی از نویسندگان و افراد اهل قلم به مدت یک هفته با کاروان‌های راهیان نور از مناطق عملیاتی و یادمان‌های شهدای استان حضور داشتند.

وی به اجرای طرح سپاس و دیدار از خانواده‌های شهدا و ایثارگران کردستان با حضور مدیران استان اشاره کرد و بر نامگذاری اماکن و ساختمان‌های اداری به نام شهدا تاکید کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با تاکید بر ساماندهی قبرستان تایله سنندج و محل شهادت بیش از 100 شهید دوران انقلاب اسلامی به عنوان یک کار مهم فرهنگی، تصریح کرد: سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات لازم نتوانستیم قبرستان تایله را ساماندهی کنیم که امیدواریم در سال‌جاری با همکاری شهرداری سنندج خشنودی خانواده‌های معظم شهدای سنندج را فراهم کنیم.

ساماندهی قبرستان تایله در دست اقدام است

شهردار سنندج در مورد ساماندهی قبرستان تایله سنندج که مدفن شهدای زیادی از دوران دفاع مقدس است، اظهار کرد: این قبرستان در دو فاز ساماندهی شده و کار روشنایی قبور مطهر شهدا کامل شده و برای قسمت‌های دیگر آن برنامه‌ریزی شده است.

مهدی حسام‌شریعتی اضافه کرد: قبور مطهر شهدای قبرستان تایله که نیاز به بازسازی بوده از طریق سازمان آرامستان‌های شهرداری سننندج در دست اقدام خواهد بود.

 ضرورت توسعه نمادهای دفاع مقدس در کردستان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه نام و یاد شهدای کردستان در جای جای ایران وجود دارد اما خود استان از آن غافل است، اظهار کرد: غبار مظلومیت و غربت در بسیاری از مناطق کردستان که فقط اسم دفاع مقدس را یدک می‌کشد، وجود دارد.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری بر احیا و توسعه نمادها و نمودهای دفاع مقدس کردستان به منظور شناسایی مجاهدت‌های مردم این خطه در دوران جنگ تحمیلی و معرفی آن به سایر نقاط کشورمان تاکید کرد.

وی به برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و پرداختن به ارزش‌های دفاع مقدس در این نمایشگاه نسبت به سنوات گذشته اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در پایان بر ساخت یادمان‌های شهدا که از مظلومیت محسوسی برخوردارند تاکید و افزود: دعای عرفه امسال در جوار شهدای گمنام دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/79005/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول