اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار کردستان خبر داد

برگزاری کنگره ملی پیشمرگان کرد مسلمان در کردستان/ نصب بزرگترین تندیس دفاع مقدس در سنندج

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از برگزاری کنگره ملی پیشمرگان کرد مسلمان در سال آینده خبر داد.

برگزاری کنگره ملی پیشمرگان کرد مسلمان در کردستان/ نصب بزرگترین تندیس دفاع مقدس در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرضا شرف‌بیانی سه‌شنبه شب در سومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که در محل یادمان شهدای گمنام باشگاه افسران سنندج برگزار شد، اظهار کرد در راستای شناساندن شهدای کردستان در سال 95 نیز کنگره ملی 5 هزار و 400 شهید کردستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: یکی از بحث‌های اصلی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که باید مورد توجه قرار گیرد تبدیل مکان باشگاه افسران سنندج به عنوان موزه دفاع مقدس است و آنچه که در این مکان مقدس مشاهده می‌شود این است که از نظر چینش موزه چیزی ندارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان موزه دفاع مقدس را نسبت به سایر استان‌های دیگر کشور از نظر چینش کم‌رنگ‌تر عنوان کرد.

شرف‌بیانی اضافه کرد: با توجه به اینکه کردستان سرزمین دفاع مقدس و دارای پتانسیل خوبی در این زمینه است باید در زمینه راه‌اندازی موزه دفاع مقدس قویتر وارد عمل شویم و سیاستی که در مرکز است مبتنی بر خوداتکایی استان‌هاست.

وی بیان کرد: کار راه‌اندازی موزه دفاع مقدس آغاز شده و چینش این مکان نیاز به اعتبار خاصی از نظر تامین ادوات نظامی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان تصریح کرد: سناریوی موزه دفاع مقدس به حضور مردم کردستان در انقلاب اسلامی و نقش مردم در جلوگیری از شرارت‌های ضد انقلاب و نقش پیشمرگان کرد مسلمان داشته است که امیدواریم موزه تا هفته دفاع مقدس راه‌اندازی شود.

*نصب بزرگترین تندیس دفاع مقدس کشور در سنندج

شرف‌بیانی از نصب و راه‌اندازی بزرگترین تندیس دفاع مقدس ایران به ارتفاع 22 متر در شهر سنندج خبر داد و اظهار کرد: این مجسمه که نمادی از حملات ددمنشانه شیمیایی رژیم بعث عراق توسط هنرمند بومی استان هادی ضیاالدینی ساخته شده و آماده نصب است.

وی اضافه کرد: از آنجا که ساخت این نماد دفاع مقدس یک کار ملی است که در سه راه حزب‌الله روستای حسین آباد- دزلی شهرستان سنندج نصب خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در ادامه خواستار همکاری شهردار سنندج در زمینه جانمایی و نصب بزرگترین تندیس ایران نماد حملات شیمیایی در مرکز استان و ایجاد پارک دفاع مقدس شد.

شرف‌بیانی کار نصب بزرگترین تندیس نماد دفاع مقدس ایران در شهر سنندج را به عنوان نماد ارزشی کاری بزرگ ذکر کرد و گفت: این تندیس نیاز به فضاسازی محیط برای نصب دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با تاکید بر تخصیص اعتبارات و بودجه‌هایی برای ساماندهی یادمان‌های شهدا در استان افزود: تا کنون دو هزار نقطه یادمان شهدا در استان شنایی شده اما تعداد انگشت‌شماری از این یادمان‌ها برای بازدید کاروان‌های راهیان نور و گردشگران آماده است.

وی در پایان ایجاد پارک دفاع مقدس در شهر سنندج با توجه به مرکزیت استان و توریست بودن برای شناساندن رشادت‌ها و حماسه‌های بزرگ این خطه مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام/79005/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول