اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای بوشهر:

دستگیری فردی که از برادرش کلاهبرداری می‌کرد

رئیس پلیس فتای استان بوشهر از شناسایی و دستگیری برادری که به صورت غیر مجاز حساب بانکی برادرش را خالی کرده بود خبر داد.

دستگیری فردی که از برادرش کلاهبرداری می‌کرد

جواد جهانشیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در پی اعلام شکایت شخصی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، ماموران اقدامات خود را آغاز کردند.

وی افزود: در بررسی حساب بانکی مالباخته مشخص شد؛ مبلغ 35 میلیون ریال از حساب مالباخته به صورت خرید اینترنتی از فروشگاه‌های مجازی برداشت شده است.

جهانشیری تصریح کرد: کارشناسان اداره مبارزه با جرائم این پلیس، بلافاصله پرونده لازم تشکیل و تحقیقات خود را بصورت گسترده آغاز کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس پس از بررسی‌های لازم و بکارگیری شیو‌ه های کشف نوین جرم در نهایت موفق شدند، عامل برداشت کننده غیر مجاز از حساب بانکی فرد مورد نظر را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی به این پلیس انتقال دهند.

جهانشیری اظهار داشت: متهم که در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد برادر مالباخته است در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی شد اما با مواجهه با مستندات علمی لب به اقرار گشود و گفت: با فعال کردن رمز دوم کارت بانکی برادرم بدون اطلاع و اجازه ایشان اقدام به خرید اینترنتی به مبلغ 35 میلیون ریال از حساب وی کردم.

وی خاطرنشان کرد: مالباخته فراخوانده شده و پرونده جهت سیر مراحل قضایی تحویل مراجع ذیصلاح داده شد.

جهانشیری در راستای پیشگیری از جرایم فضای الکترونیک از شهروندان خواست به هیچ عنوان کارت عابر بانک و اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و مرتباً نسبت به تغییر رمز دوم کارت بانکی خود اقدام کنند.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر در پایان با اشاره به اینکه شهروندان در صورت نیاز به راهنمایی و همراهی پلیس فتا به آدرس سایتcyberpolice.ir می‌توانند مراجعه و از آموزش‌ها و هشدار های سایبری و مطالب مفید در حوزه تهدیدات فضای مجازی استفاده کنند.

انتهای پیام/66006/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول