اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی قم عنوان کرد

انجام تست روان‌گردان از رانندگان خودروهای متخلف در جاده‌ها

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه تردد در جاده‌ها توسط پلیس نامحسوس کنترل می‌شود، گفت: رانندگانی که در جاده دچار تخلف شوند از آنان تست روان‌گردان به عمل می‌آید.

انجام تست روان‌گردان از رانندگان خودروهای متخلف در جاده‌ها

اردشیر جمشیدی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرار رسیدن عید سعید فطر و آغاز موج دوم سفرهای تابستانی بیان داشت: از عصر چهارشنبه ساعت 17 تمام تیم‌های خودرویی در قالب تیم‌های کمکی گشت ویژه، یگان ویژه و ... به کمک گشت‌های پلیس راه می‌شتابند تا ضمن حفظ نظم در عبور و مرور از حوادث احتمالی جلوگیری کرده و به کنترل جاده‌ها بپردازند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ محدودیت ترافیکی نداریم گفت: از رانندگان می‌خواهیم ضمن رعایت سرعت مجاز، بین خطوط حرکت کرده و در رانندگی سرعت غیر مجاز را مورد توجه قرار دهند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم با تاکید بر اینکه رانندگی در جاده موجب خستگی می‌شود تصریح کرد:‌ معمولاً رانندگان بین ساعت‌های 14 تا 17 دچار خستگی مضاعف شده و گرمای بالا شرایط خواب آلودگی را برای آنان فراهم می‌کند.

وی افزود: خستگی و خواب آلودگی بیشترین علل تصادفات رانندگی در جاده‌ها محسوب می‌شود که به رانندگان توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار، هنگامی که احساس خستگی کردند به کنار جاده بروند و زمانی را به استراحت اختصاص دهند.

جمشیدی‌راد برخی تخلفات مانند حرکات مارپیچ، سرعت بالا و دیگر حرکاتی که نشان‌دهنده عقل سلیم راننده در جاده نیست را مورد توجه قرار داد و گفت: پلیس نامحسوس این خودروها را شناسایی کرده و پس از متوقف کردن از رانندگان آن‌ها تست روان‌گردان می‌گیرد.

وی بیان داشت: ‌وسیله نقلیه‌ای که در جاده با سرعت بالا حرکت کند و انحراف به چپ داشته باشد توسط گشت پلیس راه متوقف شده و سپس به مدت 72 ساعت به پارکینگ منتقل می‌شود.

انتهای پیام/78005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول