اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور زراعی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

155 هزار تن ذرت از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت می‎شود

مدیر امور زراعی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‎شود در سال ‌جاری 155 هزار تن ذرت از مزارع استان برداشت شود.

155 هزار تن ذرت از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت می‎شود

سهراب ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در حال حاضر 3 هزار و 50 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت ذرت اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 190 هزار تن ذرت از مزارع استان برداشت شده، گفت: ذرت برداشتی از مزارع استان با قیمت هر یک کیلوگرم 75 تا 120 تومان به فروش می‎رسد.

ابراهیمی با اشاره به ارقام ذرت در استان، افزود: در حال حاضر بیش از 65 درصد از ذرت کاشته شده در استان از نوع ارقام 704 و مابقی ارقام ماکسیما و NS است.

مدیر امور زراعی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سال‌جاری بیش از 90 درصد تخم ذرت از سوی این سازمان در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر رقم 704 با قیمت 6 هزار و 300 تومان، رقم ماکسیما با نرخ 8 هزار و 300 تومان و رقم NS با قیمت 16 هزار تومان در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‎شود در سال‌جاری 155 هزار تن ذرت از مزارع استان برداشت شود.

ابراهیمی زمان آغاز برداشت ذرت از مزارع استان را 20 شهریورماه اعلام کرد و اذعان داشت: شهرستان شهرکرد و فارسان آمار بیشترین برداشت ذرت را در استان در اختیار دارند.

انتهای پیام/68009/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول