اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس:

خبرنگاران وامدار جریان‌های سیاسی نباشند/ضرورت تقویت جایگاه اجتماعی خبرنگاران

نماینده مردم دشتستان در مجلس با تأکید بر ضرورت تقویت جایگاه اجتماعی خبرنگاران گفت: خبرنگاران وامدار جریان‌های سیاسی نباشند و همیشه آزادی عمل خود را حفظ کنند.

خبرنگاران وامدار جریان‌های سیاسی نباشند/ضرورت تقویت جایگاه اجتماعی خبرنگاران

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد امشب در آئین تجلیل از خبرنگاران دشتستان اظهار داشت: خبرنگاران از اقشار تاثیرگذار در هر یک از جوامع انسانی هستند و پیشرفت جامعه تا حدود زیادی مرهون تلاش‌های خبرنگاران است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قلم و زبان ابزاری هستند که می‌توانند انسان را به‌‌سوی خیر رهسپار کنند و یا انسان را در مسیر زوال و نابودی قرار دهند؛ استفاده از این ابزار برای احقاق حقوق جامعه موضوع مهمی است که همواره باید مورد توجه اهالی و اصحاب رسانه قرار بگیرد.

موسوی‌نژاد بیان داشت: خصلت قلم مانند شمشیر است و می‌تواند به فرد و جامعه آسیب برساند و دفاع از حقانیت و حقیقت وظیفه‌ای است که پاسدار قلم می‌تواند در مسیر آن تلاش کند.

خبرنگاران نماد امانت‌داری، تقوا و بصیرت هستند

وی اضافه کرد: خبرنگار نماد امانت داری، تقوا و بصیرت در جامعه اسلامی است و اهمیت نقش ارزشمند آن همواره به عنوان بازوی مسئولان و چشم بینا و ناظر مردم مورد ارزش و احترام بوده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه خبرنگاران از هیچ تلاشی برای تحقق اهداف نظام دریغ نکرده‌اند، اذعان داشت: خبرنگاران و اهالی رسانه برای نیل به اهداف و ارزش‌های والای اسلام و انقلاب تلاش و کوشش زیادی داشته‌اند و در این راستا به درجه رفیع شهادت که متعلق به اولیای دین است نایل شده‌اند.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور عنوان کرد: رسانه‌ها فرصتی برابر برای پاسخگویی مسئولان در قبال مردم ایجاد کرده‌اند و فرار کردن از رسانه‌ها و نمایندگان افکار عمومی یعنی مسئولان ریگی به کفش دارند و عملکرد آنها قابل دفاع نبوده است.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: درستی و نادرستی عملکرد مسئولان در آئینه رسانه‌ها برای آنها متجلی می‌شود و به ایشان این امکان را می‌دهد که در مسیر خدمت بتوانند خدمات مطلوب‌تر و کاراتری را به ولی نعمتان و اربابان خود ارائه دهند.

ضرورت ارتقای جایگاه رسانه در جامعه

وی افزود: ارتقای مقام و جایگاه رسانه موضوع مهمی است که اصحاب رسانه باید به آن توجه داشته باشند و متولیان رسانه با تلاش و فعالیت‌های خود می‌توانند برای تحقق این امر تلاش کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران به تقویت جایگاه این حرفه در جامعه کمک می‌کند و تغییر دیدگاه جامعه نسبت به این حرفه موضوعی اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

موسوی‌نژاد گفت: رفع مشکلات صنفی در هر حوزه با بهره‌گیری از نظرات همان قشر به بهترین شکل امکان‌پذیر است و اعتقاد دارم با بهره‌‎گیری از نظرات و راهکارهای خبرنگاران به بهترین شکل می‌توانیم مشکلات این صنف را برطرف کنیم.

وی عنوان کرد: وجود رسانه‌های آزاد با رویکردهای مختلف در جامعه ایران اسلامی از مسائل مهمی است که می‌تواند نقش به‌سزایی در توسعه و ترقی جامعه داشته باشد.

موسوی‌نژاد متذکر شد: رسانه‌ها با عملکرد، رویکرد و رفتار خود نقشی غیر قابل انکار در تقویت جایگاه اجتماعی در مناطق مختلف ایفا می‌کنند و باید برای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های خود برنامه‌ریزی کنند.

دست خبرنگاران زیر سنگ هیچ جریانی نباشد

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی بیان داشت: خبرنگاران مانند روحانیون در جامعه نقش تبلیغی و اطلاع‌رسانی بر عهده دارند و آزادی ایشان از اهمیت بالایی برخوردار است.

موسوی‌نژاد با تأکید بر اینکه رسانه‌ها نباید وام‌دار هیچ جریان سیاسی خاصی باشند، تصریح کرد: اگر دست خبرنگاران، اهالی رسانه و روحانیون زیر سنگ فرد یا جریان سیاسی خاصی باشد، نمی‌توانند رسالت خود را به درستی انجام دهند.

وی افزود: رعایت انصاف مولفه و موضوع مهمی است که از ناحیه اصحاب و اهالی رسانه باید مورد توجه قرار گیرد و این قشر صرفا نباید در راستای تقویت یا تضعیف یک فرد یا جریان سیاسی خاص گام بردارند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: هر اندازه سطح خبرنگاران یک جامعه بالا باشد، سطح بالای فرهنگ و تمدن آن جامعه را انعکاس می‌دهد و اهالی رسانه شهرستان دشتستان و استان بوشهر بهترین خبرنگاران هستند.

موسوی‌نژاد با تاکید بر اینکه مواضع سیاسی بنده همیشه ثابت بوده است، یادآور شد: در طول چند دهه گذشته همواره مواضعی ثابت داشته‌ام و هیچ زمانی از عقاید و رویه خود عدول و خروج نکرده‌ام.

وی افزود: در دوره ریاست‌جمهوری خاتمی و احمدی‌نژاد همواره بر مواضع و رویکردهای سیاسی خود ایستادگی داشته‌ام و در دوران ریاست‌جمهوری روحانی نیز قرار نیست مواضع بنده تغییر کند.

انتهای پیام/2452/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول