اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان مشگین شهر:

فرهنگ پرسش‌گری باید توسط خبرنگاران نهادینه شود

فرماندار شهرستان مشگین شهر گفت: خبرنگاران باید فرهنگ پرسش‌گری را در جامعه نهادینه کنند.

فرهنگ پرسش‌گری باید توسط خبرنگاران نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حمید عباداللهی به مناسبت روز خبرنگار در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه ابراز داشت: خبرنگاران نقش بسیار سنگین و خطیری را در جامعه ایفا می کنند،از این رو جای خوشحالی است که این عزیزان هر چه در توان خود دارند با استفاده از رسانه‌های دیداری و شنیداری به کار می بندند تا پل ارتباطی مناسبی بین مردم و مسئولین باشند.

وی با بیان اینکه ارتباط قوی و مستمر خبرنگاران با مسئولین شهرستان یکی از نقاط قوت است خاطر نشان کرد: بیشتر مواقع همین ارتباط تنگاتنگ در حل کردن برخی از مشکلات شهری حرف اول را می‌زند.

عباداللهی خاطر نشان کرد: تمامی سایت های استانی و شهرستانی را کامل رصد کرده و تمامی دیدگاه‌هایی که توسط کاربران در موضوعات مختلف در آنجا منتشر می‌شود را بررسی می‌کنم، چون معتقدم برخی از اساسی‌ترین مشکلات مردم چه در بحث‌های سیاسی اجتماعی بیشتر در چنین مکان‌هایی توسط طیف‌های مختلفی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و ما می‌توانیم از این ظرفیت‌ها حداکثر بهره را ببریم.

این مسئول گفت: به تنهایی برای رفع و حل مشکلات پیش آمده در بحث های توسعه شهری نمی‌توان کاری از پیش برد، بدین جهت به چالش کشیدن مسئولین توسط خبرنگاران در برخی مواقع موجب تسریع کارها و تحرک بخشیدن به تلاش برخی مدیران، برای پیگیری مسائل مهم شهرستان می‌شود.

فرماندار ادامه داد: در بحث‌های فرهنگی دچار مشکلات زیادی هستیم که برای رفع این موضوعات رسانه‌ها باید همراه متولیان این امر باشند.

رئیس شورای اداری مشگین شهر ابراز داشت: در طول زمان فرمانداری بنده در این شهرستان، تاکنون شهروندی برای ارائه برنامه و راهکار و حتی انتقاد از عملکرد فرمانداری مراجعه ننموده است و بنابراین معتقدم اصحاب رسانه و جراید باید در نهادینه شدن فرهنگ پرسش‌گری در جامعه نقش آفرینی بکنند.

وی با بیان اینکه در عملکرد سیستمی مشکل داریم و این ضعف کاری را باید پیدا و رفع کرد، خاطر نشان کرد: متاسفانه مشارکت مردم در برنامه‌ریزی کاری بسیار ضعیف است و علیرغم اینکه در تمامی زمینه ها صاحب نظر داریم، نتوانسته‌ایم افکار جمعی را راستای توسعه شهری یک‌جا جمع کنیم، به همین دلیل تلاش این است که برای بهبود برخی از این مشکلات ارتباط نزدیکی را با رسانه ها داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حمید عباداللهی در انتهای سخنان خود با اشاره به فرصت‌جویی برخی کوته فکران برای آلوده کردن فضای آرام فعلی در شهرستان گفت: بعد از مدت‌ها آرامش کاملی در شهرستان برقرار است، اما متاسفانه برخی افراد مریضی وجود دارند که خواستار آلوده شدن این آرامش در ادارات هستند، بنابراین رسانه‌ها نباید تا خواسته با مصاحبه‌هایی که موجب جنجال آفرینی می شود و جز استرس در مردم و مسئولین منفعتی ندارد وارد شوند.

انتهای پیام/62004/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول