اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

روز عید فطر روز گردهمایی مسلمانان است

امام جمعه سلماس گفت: روز عید فطر به این نام نامگذاری شده تا روز گردهمایی مسلمانان باشد.

روز عید فطر روز گردهمایی مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی صبح امروز پس از اقامه نماز عید فطر سلماس، اظهار داشت: روز عید فطر روزی است که احسان کننده به ثواب می‌رسد و گناهکاران زیان کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه روز عید فطر شبیه روز قیامت است، ادامه داد: زمانی که از خانه به طرف مصلاى نماز عید فطر خارج مى‌شوید به یاد بیاورید هنگامى را که از قبرهاى خود در روز قیامت خارج مى‌شوید تا به طرف میدان عظیم قیامت و محل ثواب و عقاب الهى روانه گردید.

موسوی یادآور شد: عید تنها لباس فاخر پوشیدن نیست عید زمانی است که انسان از عذاب الهی در امان باشد.

این مسئول با بیان اینکه زکات فطریه از واجبات است، عنوان کرد: از ابعاد اقتصادى و اجتماعى عید فطر مى‌توان به پرداخت زکات فطریه به عنوان عاملى ارزشمند براى فقرزدایى، توسعه اقتصادى و حل مشکلات اجتماعى در جامعه اسلامى اشاره نمود.

امام جمعه سلماس افزود: مورد مصرف فطریه فقرا بوده که موارد مصرف دیگرى نیز براى زکات فطره در اسلام منظور شده است که از جمله آنها احیاى روحیه همیارى، تعاون و رسیدگى به وضع مسلمانان است.

وی خاطرنشان کرد: زینت عبادت کنندگان امام سجاد (ع) در روز عید فطر اهتمام زیادی به اعمال این روز داشتند و همواره دست به دعا بر می‌داشتند و به مناجات، راز و نیاز با حضرت حق می‌پرداختند.

موسوی اضافه کرد: امام سجاد (ع) در بخشی از دعا در روز عید فطر می‌فرماید: «خداوندا ما به سویت توبه می‌کنیم در روز عید فطر که آن را برای اهل ایمان روز عید و شادی قرار دادی و برای اهل دین خود روز اجتماع و همیاری مقرر نمودی پس از گناهانی که مرتکب شده‌ایم و از کارهای ناپسندی که انجام داده‌ایم به پیشگاه تو توبه می‌نماییم».

این مسئول در پایان اذعان داشت: براساس فرمایش حضرت علی (ع) روز عید فطر برای کسی عید است که روزه‌اش قبول، نماز و عبادتش پذیرفته گردد و آنان که در استفاده صحیح از برنامه انسان‌ساز ماه رمضان کوتاهی کردند در پشیمانی و حسرت به سر می‌برند.

انتهای پیام/61005/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول