اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم:

2 کتابخانه جدید در قم راه‌اندازی می‌شود

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قم از راه‌اندازی دو کتابخانه جدید در آینده‌ای نزدیک در قم خبر داد.

2 کتابخانه جدید در قم راه‌اندازی می‌شود

علی فریدونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری 19 مسابقه آنلاین اظهار کرد: این مسابقات در موضوعات مختلف دینی، اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، اصول و عقاید، ویژه امام علی(ع)، پرسش و پاسخ‌های قرآن‌شناسی و مسائل فرهنگی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: نقد اندیشه‌های صادق هدایت نوشته محمدرضا سرشار و مباحث مربوط به فلسطین از موضوعات دیگری است که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در دستور کار برای برگزاری مسابقه قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان داشت: مسابقه مکتوب در سطوح راهنمایی، متوسطه و عموم مخاطبان در قالب چکیده‌نویسی و کتاب‌شناسی برگزار می‌شود.

وی از راه‌اندازی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز خبر داد و افزود: تمام مراحل قانونی تأسیس این انجمن طی شده و پس از آغاز به کار در راستای مشارکت خیرین در امر کتابخانه‌سازی فعالیت می‌کند.

فریدونی با اشاره به آماده‌سازی کتابخانه روستایی امام حسین(ع) گفت: این کتابخانه در روستای طایقان قرار داشته و دارای 235 متر مربع مساحت است.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه علامه عسگری واقع در شهرک فاطمیه منطقه نیروگاه از کتابخانه‌های دیگری است که احداث و تجهیز شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه 52 کتابخانه مشارکتی و نهادی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد هشت کتابخانه روستایی است گفت: 53 هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیازی که در سطح استان وجود دارد 28 کتابخانه دیگر باید راه‌اندازی شود.

فریدونی با اشاره به سرانه مطالعه استان گفت: مطالعه روزنامه، نشریات، قرآن، ادعیه، مقالات و مطالعه در فضای مجازی جزو سرانه مطالعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شاخصه‌های موثر در افزایش کتابخوانی گفت: فضای فیزیکی مناسب، منابع غنی و خانواده از موارد دیگری است که در جذب جوانان به کتابخوانی مؤثر است.

انتهای پیام/78003/ط20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول