اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مشارکت‎های مردمی کمیته امداد گلستان خبر داد

جمع‌آوری 700 میلیون تومان زکات فطره در گلستان

معاون توسعه مشارکت‎های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان گفت: تاکنون 700 میلیون تومان زکات فطره در استان گلستان جمع‎آوری شده است.

جمع‌آوری 700 میلیون تومان زکات فطره در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسدالله بابازاده ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان، اظهار داشت: یکی از نیازها و خواسته‎های مشروع اجتماعی، بهره‎مندی از حداقل زندگی و زدودن فقر از جامعه است.

وی افزود: اسلام با طرح زکات به عنوان یک واجب الهی به این خواست مشروع پاسخ صریح و قاطع داده و زکات را از واجبات دین شمرده است.

معاون توسعه مشارکت‎های مردمی کمیته امداد گلستان با تاکید بر اینکه زکات موارد مشخصی دارد، گفت:‌ یک قسم از آن مالیات بدن و حیات است که هر سال یک مرتبه در روز عید فطر پرداخت می‎شود و تنها به کسانی که قدرت مالی پرداخت آن را دارند واجب است و قسم دیگر آن زکات اموال است که قواعد و دستورات معینی دارد.

بابازاده تصریح کرد: با توجه به فتوای مراجع معظم تقلید پرداخت زکات فطره بر هر فرد مسلمان مکلف، آزاد و غیر نیازمند واجب است.

جمع‎آوری 830 میلیون تومان زکات فطره در سال گذشته در گلستان

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 830 میلیون تومان زکات فطره در سطح استان جمع‌آوری شده بیان داشت: طبق آمار اولیه تاکنون 700 میلیون تومان زکات فطره در استان جمع‎آوری شده که پیش‌بینی می‎شود با جمع‌بندی آمار، این رقم به بیش از یک میلیارد تومان برسد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گلستان متذکر شد:‌ مبالغ جمع‌آوری شده زکات فطره برای از بین بردن فقر از جامعه اسلامی بین نیازمندان و فقرا تقسیم می‎شود.

بابازاده افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) طبق حکم مقام معظم رهبری و تبصره یک قانون زکات مصوب مجلس شورای اسلامی وظیفه جمع‌آوری و هزینه کرد زکات را بر عهده دارد.

وی  ابراز داشت: این نهاد برای جمع‎آوری این واجب الهی، در سراسر استان و تمامی مساجد، پایگاه خود را مستقر کرد که زکات جمع‎آوری شده برای نیازمندان همان منطقه هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/83004/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول