اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

میشل عون: دولت تکنوکرات کشور را به ویرانی سوق می‌دهد

رئیس بزرگ‌ترین فراکسیون مسیحی در پارلمان لبنان تاکید کرد که تشکیل دولت تحمیلی یا دولت تکنوکرات کشور را به ویرانی سوق می‌دهد.

میشل عون: دولت تکنوکرات کشور را به ویرانی سوق می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الشرق الجدید، میشل عون، رئیس جریان ملی آزاد لبنان در دومین روز از سفر خود به شهر زحله با المطران منصور حبیقه سراسقف مسیحیان مارونی در این شهر دیدار کرد.

المطران در این دیدار تاکید کرد که آغاز به کار نهادهای قانون گذاری و اجرایی در لبنان و همچنین پر شدن خلأ سیاسی در حوزه های تصمیم گیری کشور نباید بیش از این به تعویق افتد.

میشل عون در ضیافت شامی که شب گذشته دستگاه قضایی زحله برای وی تدارک دیده بود، تاکید کرد: دولت تحمیلی یا دولت تکنو کرات کشور را به ویرانی سوق می دهد.

از زمان استعفای نجیب میقاتی، نخست وزیر سابق لبنان، برخی جریان های سیاسی این کشور، شعار روی کار آمدن یک دولت تکنوکرات و بی طرف را مطرح کرده اند که با وجود فضای سیاسی خاص لبنان، تحقق این شعار بعید به نظر می رسد.

این مساله موافقان و مخالفانی در محافل سیاسی لبنان دارد و جریان ملی آزاد به رهبری میشل عون به عنوان بزرگترین جریان مسیحی لبنان، از مخالفان و منتقدان این طرح است.

میشل عون سخن گفتن از تشکیل دولت بی طرف و غیر سیاسی در کشور را امری خلاف منطق و غیر قانونی می داند و معتقد است چنین دولتی توانایی مقابله با چالش های داخلی و خارجی را ندارد.

انتهای پیام/ر

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول