اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس «جبهه ملی» افغانستان:

احزاب افغانستان نامزد واحد در انتخابات معرفی می‌کنند

رئیس جبهه ملی افغانستان از توافق ده‌ها حزب سیاسی برای معرفی نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان خبر داد.

احزاب افغانستان نامزد واحد در انتخابات معرفی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس، «احمدضیا مسعود» در مصاحبه با تلویزیون «طلوع‌نیوز» افغانستان بیان داشت که احزاب و جریان‌های سیاسی افغانستان به زودی ائتلاف بزرگی را برای معرفی نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهند کرد.

رئیس جبهه ملی افغانستان تصریح کرد: چندین حزب و ائتلاف سیاسی افغانستان پس از رایزنی‌های بسیار توافق کردند از داخل یا خارج ائتلاف، نامزد مشترک معرفی کنند.

مسعود افزود: «جمیعت اسلامی»، «حزب اسلامی»، «ائتلاف ملی»، «جبهه ملی»، «روند سبز»، «حزب وحدت» و «جنبش ملی» در ائتلاف جدید حضور دارند.

رئیس جبهه ملی افغانستان خاطرنشان کرد که رایزنی با حزب «حق و عدالت» و حزب «افغان ملت» نیز برای پیوستن به این ائتلاف ادامه دارد.

رهبر اپوزیسیون افغانستان بیان داشت: ائتلاف جدید که در بین آن چهره‌های مطرح سیاسی افغانستان نیز حضور دارند، احتمالاً تا 10 روز دیگر اعلام موجودیت خواهد کرد.

حزب جمعیت اسلامی به رهبری «صلاح‌الدین ربانی»، حزب اسلامی به رهبری «عبدالهادی ارغندیوال»، ائتلاف ملی به رهبری «عبدالله عبدالله»، روند سبز به سرپرستی «امرالله صالح»، حزب وحدت به رهبری «محمد محقق» و جنبش ملی به رهبری «عبدالرشید دوستم» فعالیت می‌کنند.

در رأس احزاب حق و عدالت و افغان ملت نیز «محمد حنیف اتمر» و «انورالحق احدی» قرار دارند.

حامد کرزی نیز پیش از این خواستار اجماع ملی برای معرفی نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری شده بود اما اکنون زمزمه‌هایی برای حضور «عبدالقیوم کرزی» برادر کرزی در این انتخابات شنیده می‌شود.

«احمدولی مسعود» برادر احمدشاه مسعود و احمدضیا مسعود، هفته گذشته در مصاحبه با یکی از رسانه‌های خصوصی اظهار داشت که افغانستان در حال حاضر به شخصیت جدید سیاسی نیاز دارد تا از این طریق آرای مردم را جلب شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان شانزدهم فروردین 1393 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول