اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سقز خبر داد

عضویت 11 هزار سقزی در کتابخانه‌های عمومی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سقز از عضویت 11 هزار نفر از مردم این شهرستان در کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

عضویت 11 هزار سقزی در کتابخانه‌های عمومی

جلیل سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: اداره‌کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابخانه عمومی ملامحمد امینی شهرستان سقز به عنوان کتابخانه برتر فرهنگی تقدیر کرد.

وی افزود: انتخاب این کتابخانه به عنوان کتابخانه برتر فرهنگی به دلیل اجرای برنامه‌های سازنده در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در شهرستان بوده است.

وی اضافه کرد: کتابخانه عمومی ملامحمد امینی با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، جلب مشارکت و ارتباط مستمر با مراکز فرهنگی در برگزاری برنامه‌های جنبی و جذب اعضا برای شرکت در مسابقات کتاب‌خوانی عملکرد مثبتی در ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز تصریح کرد: بررسی ماهانه فعالیت‌های کتابخانه‌ها بر اساس میزان مشارکت اعضا در مسابقات مکتوب و آنلاین و تعداد اعضای جدید جذب شده به شبکه کتابخوانان حرفه‌ای از ملاک‌های انتخاب کتابخانه برتر فرهنگی این شهرستان بوده است.

سیدی با اشاره به فعالیت پنج کتابخانه عمومی نهادی و هشت کتابخانه عمومی مشارکتی، بیان کرد: شهرستان سقز با 11 هزار عضو فعال بیشترین تعداد اعضاء را در استان کردستان داراست.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی مشارکتی از طرح‌های بسیار مفید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور دسترسی بیشتر مردم به کتاب است که می‌تواند در ارتقای شاخص مطالعه موثر باشد.

سیدی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان سقز در راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی نیز از شهرستان‌های برتر استان کردستان است.

انتهای پیام/79005/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول