اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سمنان:

فرهنگیان بسیجی الگوی نسل جوان هستند

فرمانده سپاه شهرستان سمنان گفت: فرهنگیان و معلمان بسیجی یکی از الگوهای مهم در زندگی نسل جوان کشور به شمار می‌‏آیند.

فرهنگیان بسیجی الگوی نسل جوان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، علی‏‌نقی همتی امشب در جلسه‌‌‌‌‌‌‌ تقدیر از ممتازان جشنواره قرآن و عترت اظهار کرد: فرهنگیان و معلمان بسیجی برای اینکه در جامعه الگو هستند، باید در این راه خستگی به خود راه نداده و همانند گذشته ثابت قدم بمانند.

فرمانده سپاه شهرستان سمنان افزود: همچنین از آنها می‌خواهیم تا بسیج و به ویژه بسیج دانش‌آموزی را همانند گذشته حمایت و پشتیبانی کنند.

بر اساس این گزارش؛ از برنامه‌های جانبی این مراسم تقدیر از ممتازان کشوری جشنواره قرآن و عترت بود که با اهدای لوح‏ تقدیری توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان به همتیان و درویشیان انجام شد.

همچنین سیداحمد شاه‌‏مرتضی که از 6 سالگی فعالیت‏های قرآنی خود را آغاز کرده و در سنین نوجوانی پا به عرصه بسیج گذاشته است، از فعالیت‏های قرآنی خود گفت و اظهار کرد: از 6 سالگی فعالیت قرآنی خود را در سطح شهرستان و استان با انگیزه و علاقه فراوان شروع کردم و با ترغیب و تشویق والدینم و کمک‏های بی‏‌شائبه آنها و با عضویت در کانون جوانان میثاق شهرستان دامغان با شاگردی در محضر اساتید بزرگ‏وار کسب فیض کردم و در این عرصه پربرکت پا گذاشتم.

وی عنوان کرد: فراگیری فنون و مباحث قرآن کریم امری معنوی و خارج از اصول مادی بوده و استفاده از آن برای رسیدن به مقاصد دنیوی امری خطا و خالی از معنویت است.

این فعال بسیجی خاطرنشان کرد: استفاده از امور دنیوی برای ارتقای و افزایش آگاهی با این مهم امری به جا و قابل اهمیت است؛ بنابراین تمام تلاش خود را در افزایش توانایی‏های فردی در این زمینه داشته‌‏ام و اکنون هم بزرگ‏ترین افتخارم در زندگی، حفظ قرآن است.

شاه‏‌مرتضی در ادامه بیان کرد: من با هدف قرآنی بودن، قرآنی زیستن، قرآنی ماندن و با آن محشور شدن وارد این عرصه شدم.

وی اظهار کرد: مگر می‏‌شود قدم در این مسیر پر نور نهاد و محو آن نشد؛ ما افتخار می‏‌کنیم که تا به این لحظه و ساعات سعی در قرآنی ماندن و انس با کلام وحی خط روشن و هدف زندگی خود را معلوم ساخته‏‌ایم.

این حافظ قرآن تأکید داشت: قرآن را نباید با انگیزه کسب درآمد و شهرت و تبدیل شدن به شخصیتی سرشناس دنبال کرد؛ این امری باطل است و خشم الهی را در پی دارد و اولیای الهی این امر را شدیداً نهی کرده‌‏اند؛ اگر فردی با این انگیزه خدای نکرده پا به این عرصه گذارد، سفره برکت را از زندگی خود برچیده است.

شاه‌‏مرتضی گفت: نباید دچار شناخت ظاهری نسبت به احکام و شریعت مقدس اسلام و آیات قرآن شویم و دنیای خود را صرف امور بیهوده و باطل کنیم.

این فعال بسیجی در ادامه افزود: فعالیت‏های قرآنی دارای آثار و بروز استعدادهایی است؛ اما با این تفاوت که بخش کثیری از آن استعداد همراه با ابزارآلات و امور دنیوی نیست و تنها در ذهن و دل و جان قاری و حافظ ریشه دوانده است.

وی گفت: این امور از آن چنان ارزش معنوی برخوردار است که مادیت گنجایش عظمت و شکوهش را ندارد؛ بنابراین اثری هنری ما ثبت در اندیشه و درون ماست.

انتهای پیام/2249/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول