اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت:

دلیلی برای ابطال انتخابات شورای شهر رشت وجود ندارد

فرماندار رشت به اختلاف نظر بین هیئت‌های نظارت بر انتخابات شورای شهرستان با استان اشاره کرد و گفت: دلیلی بر ابطال انتخابات شورای شهر رشت وجود ندارد.

دلیلی برای ابطال انتخابات شورای شهر رشت وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای اداری این شهرستان در سال 92 اظهار کرد: تجمیع دو انتخابات مهم در مرکز استان با جمعیت یک‌میلیون نفری فعالیتی طاقت‌فرسا و شبانه‌روزی بود.

وی به تمهید مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در شهرستان رشت از دو ماه قبل از آغاز انتخابات اشاره کرد و افزود: برنامه‌ها طبق زمان‌بندی و بدون وقفه پیگیری و اجرا شده است.

عظمتی با بیان اینکه حرف‌های گفتنی درباره انتخابات رشت بسیار است، یادآور شد: خلق حماسه سیاسی بزرگ‌ترین افتخار برای کشور در سال 92 است.

فرماندار رشت تعامل شورای نگهبان در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با هیئت‌های اجرایی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان رشت زودتر از موعد مقرر اعلام شده و این امر ذائقه مردم را شیرین کرده است.

وی اعضای هیئت اجرایی انتخابات شورای شهرستان رشت را از نیروهای با تجربه خواند و تصریح کرد: انتخابات با مشارکت بسیار خوب مردم برگزار شد و نتیجه انتخابات از طرف هیئت اجرایی اعلام شده است.

عظمتی با تاکید براینکه اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان رشت در تمام مراحل انتخابات حضور داشتند، بیان کرد: اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراها با امضای خود صورتجلسه‌ها را تایید کردند.

فرماندار رشت به وجود اختلاف نظر بین هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان رشت و استان اشاره کرد و افزود: تعامل نامناسب با هیئت‌های اجرایی مشکلاتی را پس از انتخابات برای شهروندان به وجود آورده است.

وی با اشاره به نظرهای جدید هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهرستان و استان در هر مرحله، اظهار کرد: پروسه مذکور طولانی شده و مدت 10 روز است که باید نتیجه انتخابات از طرف هیئت نظارت بر انتخابات شوراها از مرکز اعلام می‌شد و تاکنون این امر ابلاغ نشده است.

عظمتی تایید و رد صحت انتخابات را از وظایف هیئت نظارت بر انتخابات دانست و تصریح کرد: بعضی از اعضای هیئت نظارت بر انتخابات با کاندیداهای انتخاب شده، مشکل داشتند.

فرماندار رشت با تاکید براینکه دلیلی برای ابطال انتخابات شورای شهر رشت وجود ندارد، بیان کرد: تمام دستگاه‌های مربوطه صحت انتخابات رشت را تایید می‌کنند و انتخابات سالم برگزار شده است.

وی به بازشماری 203 صندوق آرای شورای شهر رشت اشاره کرد و افزود: بازشماری آرای مذکور با تاکید هیئت نظارت بر انتخابات شوراها به طور کامل انجام شده و تفاوت آرا بین نفر چهاردهم و پانزدهم کمتر از 25 رای است.

عظمتی با بیان اینکه تغییرات معناداری در بازشماری آرای شورای شهر رشت نداشتیم، خاطرنشان کرد: نقص‌هایی در کار وجود داشت اما به گونه‌ای نبود که انتخابات باطل شود.

فرماندار رشت بر روند صحیح انتخابات شورای شهر رشت تاکید کرد و یادآور شد: مشکل در اجرا نبوده و تا آخر ایستاده‌ایم و از آرای مردم حراست می‌کنیم.

وی با اشاره به سوء استفاده بعضی از افراد از وضعیت موجود، اظهار کرد: بعضی از افراد درباره انتخابات شورای شهر رشت سخنان غیر منطقی بیان کردند و انسان متاسف می‌شود از اینکه افرادی شأن و جایگاه خود را در نظر نمی‌گیرند.

عظمتی مبرا کردن خود با تخریب دیگران را صحیح ندانست و بیان کرد: رضایت خداوند و خلق خدا را در برگزاری انتخابات در نظر گرفتیم و تلاش کردیم انتخابات در سلامت کامل برگزار شود.

فرماندار رشت برگزاری انتخابات را امانت بزرگ نزد مسئولان خواند و اظهار کرد: مسئولان بیش از وظیفه و اختیار سازمانی برای برگزاری مطلوب انتخابات تلاش کردند.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور محمد ملک‌پور و عباس پیرهنگام به ترتیب به سمت رئیس کمیته امداد شهرستان رشت و آموزش و پرورش بخش خمام معرفی شدند.

انتهای پیام/84001/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول