اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل دامپزشکی استان سمنان

شبکه دامپزشکی شهرستان سرخه افتتاح شد

شبکه دامپزشکی شهرستان سرخه با حضور مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افتتاح شد.

شبکه دامپزشکی شهرستان سرخه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در مراسم افتتاح اداره دامپزشکی شهرستان تازه تأسیس سرخه با بیان اینکه این مکان را شورای شهر در اختیار اداره کل دامپزشکی استان سمنان قرار داده است، افزود: شش نفر نیروی کارشناس در این اداره به مردم خدمات‌رسانی خواهند کرد.

رضا عامری همچنین با اشاره به اینکه سرخه پایلوت مرغ‏داری استان سمنان است، خاطرنشان کرد: این امر در سرعت بخشیدن به استقرار اداره دامپزشکی نیز موثر بود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر، 20 هزار رأس جمعیت دام سبک شامل گوسفند و بره در مناطق شمالی شهرستان سرخه به خصوص در افتر و اروانه پرورش داده می‌شوند و در حدود هزار رأس جمعیت دام سنگین شامل 400 رأس شتر و مابقی به صورت گاو و گوساله در روستاهای شهرستان وجود دارند.

عامری با اشاره به صنعت طیور این شهرستان به عنوان نقطه اتکای مثبت شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: پرورش مرغ تخم‌گذار، مرغ مادر و مرغ گوشتی و جوجه‌ریزی بیش از 600 هزار قطعه در هر ماه توسط مرغ‏داران سرخه‌ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به اولویت‌های خدمات‏‌دهی سازمان دامپزشکی افزود: صدور مجوزهای جوجه‌ریزی، ارایه مجوزهای حمل و نقل بهداشتی و قرنطینه‌ای و همچنین صدور مجوزهای حمل دام زنده از جمله این خدمات است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان همچنین در مورد پست‌های خالی چارت اداری گفت: طبق مصوبات موجود، پست‌های خالی را به معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری سمنان اعلام کرده‌‏ایم که تا پایان سال جاری یا اوایل سال 93 تکمیل می‌شود تا بتوانیم با ظرفیت کامل ارایه خدمات کنیم.

وی با بیان اینکه حداقل دو واحد کشتارگاهی طیور در حوزه سرخه وجود دارد، توجه ویژه مسئولان را به این بخش خواستار شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: امکان استقرار صنایع جمعی و جانبی در این بخش هم وجود دارد که با پیگیری‏‌های مسئولان می‏‌توانیم کارخانجات و صنایع جنبی بخش کشاورزی را نیز استقرار کنیم که باعث ارزش افزوده محصولات کشاورزی در این بخش می‏‌شود.

این مراسم با حضور مدیرکل برنامه و بودجه استانداری سمنان، سرپرست فرمانداری شهرستان سرخه و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/2249/ج/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول