اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خبر داد

اهدای قرآن دست‌نویس به کتابخانه حضرت رضا(ع)

رئیس اداره مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: قرآن دست‌نویس به خط نسخ تحریری که توسط یکی از شهروندان مشهدی کتابت شده است، به گنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد.

اهدای قرآن دست‌نویس به کتابخانه حضرت رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، رئیس اداره مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: این قرآن در مدّت چهار سال توسط احمد موحّد خلیل‌آباد، کتابت، صحافی و تجلید شده است.

سیدمحمدرضا فاضل هاشمی خاطرنشان کرد: این قرآن در 694 صفحه در قطع رحلی کتابت شده و وقف‌نامه آن به خط خود واقف در صفحة آخر قرآن دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی دارای بیش از 20 هزار مدرک قرآنی، شامل قرآن، جزوة قرآنی و دست‌نوشته قرآنی است.

فاضل هاشمی با بیان اینکه در این گنجینه، قرآن‌های خطی و هنری از سدة یکم هجری تا حال حاضر نگه‌داری می‌شود، افزود: نهضت قرآن‌نویسی در میان عاشقان و ارادتمندان به امامان معصوم(ع) ادامه دارد و براساس آن، کتابخانة مرکزی آستان قدس رضوی سالانه پذیرای بسیاری از قرآن‌های خطی و دست‌نویس می‌باشد.

گنجینة مخطوطات آستان قدس رضوی با بیش از 85 هزار نسخه نفیس خطی، شامل مصاحف شریف منسوب به ائمة اطهار(ع)، قرآن‌های کتابت‌شده بر روی پوست آهو، کتاب‌ها و رسائل علمی، فرهنگی و هنری، جلدهای نفیس روغنی، سوخت و معرّق، مرقّعات هنری و ...، غنی‏ترین گنجینه نسخه‌های خطی در منطقه و جهان اسلام به شمار می‏آید.

انتهای پیام/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول