اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد

توسعه سیستان و بلوچستان با اجرای پروژه‌های زیربنایی/ 358 پروژه آب و فاضلاب روستایی اجرا شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی دولت نهم و دهم، سیستان و بلوچستان را به سمت توسعه سوق داده است.

توسعه سیستان و بلوچستان با اجرای پروژه‌های زیربنایی/ 358 پروژه آب و فاضلاب روستایی اجرا شد

حاتم نارویی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان به تشریح عملکرد دولت نهم و دهم در سیستان و بلوچستان پرداخت.

ناروئی اظهار داشت: در دولت نهم و دهم پروژه‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف زیربنایی از جمله راه، آب، ریل، گاز و کشاورزی در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تعداد پروژه‌های حمل و نقل طی سال‌های 84 تا 92، از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است.

این مسئول روند پروژه‌های عمران شهری و روستایی را نیز خوب ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه نیز سال به سال با افزایش آمار پروژه‌های مسکن مواجه بوده‌ایم به طوری که در سال 90 تعداد پروژه‌های مسکن عمران شهری و روستایی در استان 992 پروژه بوده است.

اجرای 358 پروژه آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان

وی اضافه کرد: در دولت نهم و دهم تعداد 385 پروژه آب و فاضلاب روستایی در سیستان و بلوچستان اجرایی شده است.

نارویی تعداد پروژه‌های صنعت و معدن را در سال‌های 84 تا 91، 501 پروژه عنوان کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در طول دولت نهم و دهم یک‌هزار و 605 پروژه آموزش و پرورش آغاز شده، تعداد 97 مدرسه و 5 هزار و 179 کلاس درس به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون تعداد 338 کلاس درس در دست احداث قرار دارد.

نارویی تعداد مراکز فنی وحرفه‌ای در دست اقدام در سیستان و بلوچستان را 30 پروژه عنوان کرد و افزود: تاکنون 22 پروژه در این زمینه به بهره‌برداری رسیده است.

وی معدن مس چهل کوره را از مهم‌ترین معادن سیستان و بلوچستان بیان کرد و گفت: عملیات اجرایی این معدن از تاریخ یکم شهریور لغایت 30 تیرماه امسال، 30 درصد اعلام شده است.

این مسئول میزان صادرات از گمرک و بازارچه‌های مرزی را در سال 91، 438 میلیون دلار ذکر کرد و افزود: این رقم در مقایسه با سال 90، 37 درصد در ارزش صادرات و 38 درصد در وزن را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: میزان صادرات از بازارچه‌های مرزی این استان در سال 91 ، 178 میلیون دلار است که در مقایسه با سال 90، 19 درصد رشد در ارزش و 29 درصد در وزن رشد داشته است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت عملکرد دولت نهم و دهم در بخش کشاورزی، بیان کرد: اجرای شبکه آبیاری تحت فشار در سال 91 برای 18 هزار هکتار از اراضی انجام شده است.

این مسئول بیان داشت: اختصاص 85 درصد هزینه آبیاری نوین از محل کمک‌های بلاعوض، تسهیلات بانکی برای اجرای 130 طرح کشاورزی به مبلغ 85 میلیارد ریال، اجرای تعهد 13 هزار و 500 نفر اشتغال در بخش کشاورزی از دیگر فعالیت‌های انجام شده بخش کشاورزی در مدت فوق است.

پروژه آسفالت راه‌های روستایی 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی گفت: در بخش راه‌ها، احداث بزرگراه زابل ـ زاهدان در هفت قطعه که در سال 91 ، 24.8 درصد پیشرفت داشته است، احداث بزرگراه ایرانشهر بمپور به طول 14.5 کیلومتر که هم‌اکنون 49 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اجرای پروژه کنار ـ بندرعباس از مهم‌ترین پروژه‌های بزرگراهی در دست اجرای این استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان از اجرای آسفالت روستاهای بالای 50 خانوار در سیستان و بلوچستان خبرداد و افزود: هم اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه که در اکثر روستاها آغاز شده، 60 درصد است.

ناروئی با بیان اینکه وسعت سیستان و بلوچستان 187 هزار و 502 کیلومتر مربع است اضافه کرد: تعداد شهرستان‌ها‌ قبل از دولت نهم و دهم در این استان، 14 مورد بوده که به تدریج به 19 شهرستان ارتقا یافته است.

وی اذعان داشت: به دنبال آن تعداد بخش‌ها به رقم 50 و دهستان‌ها به 103 مورد افزایش پیدا کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تکریم خانواده شهدا یادآور شد: تاکنون با 400 خانواده جانباز و ایثارگر در سیستان و بلوچستان دیدار انجام شده است.

این مسئول تعداد ملاقات‌های مردمی در مدت فوق را 3 هزار و 300 مورد عنوان کرد و گفت: در راستای بررسی مشکلات مردم در سطح استان، 110 سفر به شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای سیستان و بلوچستان انجام شده است.

انتهای پیام/75004/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول