اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهار ماهه اول سال جاری صورت گرفت

بهره‌مندی 8 هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در قم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از بهره‌مندی بیش از هشت هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در چهار ماهه سال جاری در قم خبر داد.

بهره‌مندی 8 هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در قم

احمد عطارنیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال افراد گفت: هدف و رسالت سازمان فنی و حرفه‌ای از برگزاری کلاس‌های آموزشی، کمک در ایجاد اشتغال و حفظ آن است.

وی ضمن اشاره به اینکه فعالیت اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی است، افزود: در بخش دولتی 5319 نفر و در بخش آزاد 2815 نفر در چهار ماهه سال جاری آموزش دیده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم ادامه داد: کارگاه‌های ثابت شامل آموزش در پادگان، زندان‌ها، روستاها، مراکز جوار دانشگاه، صنایع و اصناف و آموزش‌های استاد شاگردی است.

عطارنیا ادامه داد: متقاضیان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای 77 حرفه را در بخش آزاد و 163 حرفه را در بخش دولتی آموزش می‌بینند.

وی در خصوص فعالیت اداره فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی در 12 ماهه سال گذشته گفت: دو میلیون و 213 هزار و 253 نفر ساعت در سال 91 از آموزش‌های مهارتی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم برخوردار شدند که این میزان نسبت به تعهد آن 9 درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم ادامه داد: فعالیت این اداره در سال گذشته مانند امسال در سه حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی بوده است با این تفاوت که در بخش دولتی 923 دوره برگزار شده است.

عطارنیا فلسفه وجودی ایجاد سازمان فنی و حرفه‌ای را آموزش و تعلیم دانست و با اشاره به دو نوع آموزش این سازمان گفت: متولی آموزش رسمی آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقیقات بوده و متولی آموزش غیر رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است که زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/2258/ی20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول