اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرضا:

شایسته سالاری مهم‌ترین رکن موفقیت دولت جدید است

امام جمعه موقت شهرضا گفت: حزب گرایی به عنوان یکی از نقاط ضعف دولت‌های گذشته مطرح است و به همین لحاظ دولت جدید باید شایسته سالاری را در رأس امور خود قرار دهد.

شایسته سالاری مهم‌ترین رکن موفقیت دولت جدید است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت الاسلام اصغر قائمی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرضا اظهار کرد: محافظت از آثار و برکات معنوی ماه مبارک رمضان اصل مهمی است که باید در حوزه‌های مختلف زندگی نسبت به تداوم آنها تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اساس تقوا بر دو اصل بهره برداری از فرصت‌های الهی و محافظت از آثار عبادات استوار است و همگان باید با توجه به این امر مهم نسبت به تبیین آن در بطن زندگی خود اقدام کنند.

امام جمعه موقت شهرضا پرهیز از ارتکاب گناه در طول سال را از بارزترین راهکارهای تقویت تقوا در انسان برشمرد و بیان داشت: بدون شک افرادی که اطاعت از فرامین الهی را در دستور کار قرار نمی‌دهند دچار خسارات جبران ناپذیری می‌شوند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع(ع) ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام گرفته، بخش قابل توجهی از جنگ‌ها و درگیری‌های کنونی در سطح کشورهای مختلف جهان با محوریت وهابیون انجام می‌گیرد و این حاکی از عمق جنایت این افراد است.

قائمی در ادامه سخنان خود با اشاره به کسب رای اعتماد 15 نفر از وزیران پیشنهادی دولت گفت: مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک امانت گران بها مطرح است و باید از آن به عنوان یک راهبرد اساسی در جهت رشد و تعالی جامعه استفاده شود.

وی پرهیز از حزب گرایی را از مهم‌ترین راهکارهای موفقیت دولت جدید برشمرد و اذعان داشت: یکی از مسایل مخرب در سطح دولت‌های گذشته بحث حزب گرایی بود که آثار و نابسامانی‌های ناشی از آن بر همگان آشکار است و انتظار داریم در دولت روحانی شاهد بروز این موضوع نباشیم.

امام جمعه موقت شهرضا عمل به شعارهای انتخاباتی را از مهم‌ترین خواسته‌های مردم از دولت جدید ذکر کرد و افزود: اصلاح رابطه خود با خدا، حفظ تقوا و دوری از هوای نفس، محبت نسبت به اقشار مختلف جامعه، ساده زیستی، شایسته سالاری در عزل و نصب‌ها، خیر خواهی مردم، نظارت و بازرسی مداوم و اصولی، سعه‌صدر مدیریتی، مسئولیت پذیری و صلابت در برابر دشمنان نظام از مهم‌ترین معیارهای یک دولت اسلامی است که باید مد نظر قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شکرگزاری به درگاه پروردگار به لحاظ نعمت ولایت فقیه در کشور ایران را یک وظیفه بزرگ دانست و گفت: مسایل و مشکلاتی که کشور مصر به آن دچار شده است ناشی از نبود رهبری در این کشور است و ما باید شکرگزار این نعمت بزرگ خداوند باشیم.

انتهای پیام/63011/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول