اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان خبر داد

اختصاص 2300 متر زیربنا به کتابخانه خیّرساز گلشهر کاظمیه زنجان

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان گفت: 2300 متر مربع زیربنا به ساخت کتابخانه خیّرساز گلشهر کاظمیه زنجان اختصاص داده شده است.

اختصاص 2300 متر زیربنا به کتابخانه خیّرساز گلشهر کاظمیه زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سیروس نعمتی پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش زنجانرود با اشاره به اینکه روستاهای واجد شرایط برای احداث کتابخانه معرفی شوند، اظهار کرد: یکی از شرایط ساخت کتابخانه در روستاها وجود حداقل یک‌هزار و 200 نفر جمعیت است.

وی ادامه داد: البته روستاهایی با جمعیت یک‌هزار نفر نیز شرایط احداث کتابخانه عمومی را دارند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در روستاهایی که ساختمان‌های بلااستفاده مانند حمام دارند به کتابخانه تبدیل می‌شود، گفت: همچنین پنج کتابخانه عمومی برای بهسازی و تجهیز توسط نیروی انسانی واگذار می‌شود.

وی به وضعیت سرانه مطالعه در کشورمان اشاره کرد و افزود: سرانه مطالعه مفید استان زنجان 93.33 دقیقه اعلام شده که این میزان در مقایسه با نُرم کشوری 75 دقیقه است.

نعمتی ادامه داد: استان زنجان پس از تهران در بخش وضعیت مطالعه سرانه در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

وی به تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان به دنبال جذب ظرفیت‌های خیرین کتابخانه‌ساز است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان به برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز به میزبانی استان زنجان اشاره کرد و گفت: این جشنواره در تابستان سال‌جاری برگزار می‌شود.

وی به کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی خیری در گلشهر کاظمیه زنجان اشاره کرد و اذعان داشت: این کتابخانه با زیربنای 2 هزار و 300 متر مربع توسط خیرین استان احداث می‌شود.

نعمتی با بیان اینکه مراسم کلنگ‌زنی کتابخانه خیری دکتر مصلی‌نژاد صبح امروز انجام می‌شود، گفت: این کتابخانه در شهرک گلشهر کاظمیه، فاز 3 میدان امام علی (ع) جنب مسجد علی‌‌بن‌ابیطالب (ع) و رو‌به‌روی ورزشگاه ولایت این شهرک احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: در بهارستان زنجان نیز زمینی برای احداث کتابخانه توسط خیرین تحویل داده شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: امید است خیرین کتابخانه‌ساز در ساخت کتابخانه عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان را یاری کنند.

انتهای پیام/73008/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول