اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

انتصاب مدیران باید بر اساس شایسته سالاری صورت گیرد

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: انتصاب مدیران باید بر اساس شایسته سالاری صورت گیرد و در تغییرات مدیران استانی نیز باید در خط اعتدال حرکت کرد.

انتصاب مدیران باید بر اساس شایسته سالاری صورت گیرد

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری در واکنش به برخی اخبار و تحرکات برخی از سیاسیون مبنی بر تغییرات گسترده در سطح مدیران استانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بعد از انتخابات رایزنی‌ها و تحرکات در سطح استان و کشور برای انتصاب و تغییر مدیران استانی آغاز شده است که اگر این تلاش‌ها بر مبنای نگاه حزبی و جناحی انجام شود و منافع مردم و استان در نظر گرفته نشود، باز هم تجربه تلخ دوره‌های گذشته در استان تکرار خواهد شد.

وی که تنها روحانی با موضع‌گیری شفاف تلاش بسیار جدی و مضاعف در ایام تبلیغات به نفع دکتر حسن روحانی در استان اردبیل داشت با بیان اینکه کشور و استان از افراطی‌گری ضربه بزرگی خورده است، عنوان کرد: هرگونه اقدام و تلاش برای رسیدن به مقاصد شخصی و گروهی بدون در نظر گرفتن شایسته‌سالاری که سیاست دولت تدبیر و امید می‌باشد مردود و محکوم به شکست بوده و به اعتقاد بنده یکی از عوامل توسعه نیافتگی استان واگرایی بین نیروهای استان است.

رئیس شورای شهر اردبیل با فراخواندن نیروهای سیاسی و فعالان اجتماعی استان به انسجام و اتحاد افزود: اعتدال و عقلانیت تنها روشی است که می‌تواند به همگرایی نیروهای استانی کمک شایانی کند، بنابراین باید در انتصاب مدیران تدبیر در شایسته‌سالاری ملاک عمل قرار گیرد.

کار‌آمدی نیکزاد در سمت استانداری اردبیل محرز است

سرداری در پاسخ به این سئوال که عملکرد استاندار اردبیل را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: اکبر نیکزاد که منتخب دوره سوم شورای اسلامی شهر اردبیل به عنوان شهردار بوده توانست در مدت 44 ماه در سمت شهرداری اردبیل در توسعه متوازن شهر اردبیل در حوزه‌های عمران، خدمات شهری، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی با اجرای طرح‌های زیربنایی و تامین زیرساخت‌ها خدمات بسیار ارزشمندی برای توسعه مرکز استان انجام دهد.

این مسئول تصریح کرد: نیکزاد با درک عمیق از مشکلات عدیده شهر اردبیل با رعایت عدالت اجتماعی و توزیع مناسب خدمات شهری توانست ضمن غلبه بر کمبودها و نارسایی‌ها شایستگی و کارایی خود را به اثبات برساند و تعامل سازنده وی با دستگاه‌ها و شورای شهر و کارگشا بودن در امور موجب شد رشد مرکز استان از شتاب بیشتری در مقایسه با قبل برخوردار شود.

رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: نیکزاد در سمت یک مدیر اجرایی به دور از سیاسی‌کاری در مدیریت استان نیز همواره معتدل بوده و توانسته است به دور از باند‌بازی و جناح‌بندی‌های سیاسی کارنامه موفق و قابل قبولی ارائه دهد.

سرداری در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل یادآور شد: نیکزاد یک نیروی بومی و دلسوز این استان است و مطمئناً با توجه به مسئولیت‌هایی که داشته است، اشرافیت و شناخت خوبی از مسائل استان دارد و ادامه مسئولیت وی در استانداری در صورت صلاحدید دولت تدبیر و امید مطمئناً به نفع استان خواهد بود.

وی با یادآوری عزل منصور حقیقت‌پور از سمت استانداری اردبیل ابراز داشت: وقتی عزل منصور حقیقت‌پور به دور از تدبیر با اراده نمایندگان مجلس و با هماهنگی دولت احمدی‌نژاد در قبل صورت گرفت و سکان استانداری و مدیریت استان به یک نیروی غیر بومی صابری سپرده شد نه تنها امور استان از توسعه بازماند بلکه افول و رکود شدیدی در تمام بخش‌های اقتصادی و فرهنگی و عمرانی استان به وجود آمد که جای تأسف می‌باشد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد نیکزاد از استانداری برود باید مسئولیت مهم استانداری که عالی‌ترین مقام اجرایی و هماهنگ‌کننده مدیران استان می‌باشد به فردی شایسته‌تر از وی سپرده شود.

سرداری با تاکید بر همگرایی بین نخبگان و نیروهای فعال اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان گفت: مهاجرت نیروهای شایسته استان ضربه بزرگی بر پیکره استان وارد کرده است و فعالان سیاسی، اجتماعی و رهبران فکری استان باید به دور از هرگونه تعصبات فردی و گروهی در کنار هم و با اتحاد و همدلی برای توسعه استان تلاش کنند.

وی افزود: به جای دفع نیروهای بومی مستعد زمینه را برای جذب نیروهای لایق و کاردان استان در دولت تدبیر و امید فراهم کنیم و به خصوص افرادی که در مرکز به مراکز قدرت و تصمیم‌گیری نزدیک هستند باید به دور از سلایق سیاسی و باندبازی بیش از همه به فکر مردم و توسعه استان باشند.

منتخب دوره چهارم پارلمان محلی تدبیر و اقدامات نیروهای فعال در ستاد تبلیغاتی دکتر حسن روحانی در استان را علیرغم همه تنگناها که داشته‌اند ستود و تاکید کرد: برنامه‌ها و اقدامات عوامل فعال در ستاد تبلیغاتی دکتر حسن روحانی در استان ما قابل تقدیر است اما حرکت‌های برخی افراد که شاید در تبلیغات دکتر روحانی هم نقش چندانی نداشته‌اند و به دنبال سهم‌خواهی و غیر شفاف کردن فضای سیاسی استان می‌باشند که این اقدامات به هیچ‌وجه به نفع استان نبوده و نخواهد بود.

سرداری بیان داشت: مملکت در شرایط فعلی از حیث سیاست‌های داخلی و خارجی و انتصاب مدیران واقعاً به اعتدال و تدبیر و شایسته سالاری نیاز دارد و انتظار می‌رود پیام دولت تدبیر و امید به خوبی در مورد این استان همسان با مرکز کشور اجرایی شود و در انتصاب و تغییر مدیران تدبیر، اعتدال و منطق مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل سال حماسه سیاسی و اقتصادی را یادآور شد و گفت: با تدبیر و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری حماسه بزرگ و با شکوهی در 24 خرداد با انتخاب دانشمند فرهیخته حسن روحانی با شعار دولت تدبیر و امید و کلید گشایش مشکلات با عقلانیت خلق شد و برای خلق حماسه اقتصادی و توسعه و اعتلای استان و کشور عزیزمان باید از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

انتهای پیام/62001/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول