اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سه‌شنبه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت می‌گیرد

برگزاری گردهمایی بیماران دیابت نوع یک

گردهمایی بیماران دیابت نوع یک از طرف بنیاد دیابت بوعلی سه‌شنبه هفته جاری در سالن‌های سینا و صدرا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری گردهمایی بیماران دیابت نوع یک

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیرعامل بنیاد دیابت بوعلی اظهار داشت: از آنجا که بیماری دیابت یک بیماری مزمن و شیوع آن رو به افزایش است و از سوی دیگر این بیماری با روش‌های درمانی موجود قابل کنترل است با همکاری تعدادی از بیماران، خیران و اساتید دانشگاه تصمیم گرفتیم یک سازمان مردم‌نهاد راه‌اندازی کنیم و بنیاد دیابت بوعلی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیران سلامت راه‌اندازی شد.

حسین مروج افزود: هدف از راه‌اندازی این بنیاد آموزش بیماران از نظر تغذیه و نحوه استفاده از دارو و نیز ورزش و فعالیت‌های مورد نیاز آنها و کمک به رفع مشکلات درمانی بیماران اعم از مشکلات جسمی و روحی و روانی آنان است.

وی گفت: تاکنون یک‌هزار بیمار ثبت نام شده‌اند و تعدادی کلاس آموزشی برای آنها برگزار و هماهنگی‌های لازم با نهادها و ادارات مختلف در مورد استفاده از امکانات آموزشی و ورزشی آنها انجام گرفته است.

مدیرعامل بنیاد دیابت بوعلی ابراز داشت: دیابت نوع یک در کودکان و نوجوان‌ها دیده می‌شود و با علائم بسیاری که دارد ( پرادراری و پرنوشی) اگر جدی گرفته نشود فرد با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان مراجعه می‌کند و به این دلیل طی مدت کوتاهی بعد از ابتلا تشخیص داده می‌شود. این مسئول ادامه داد: دیابت نوع دو در بزرگسالان دیده می‌شود و شایع‌تر است و علامتی ندارد و به صورت اتفاقی در آزمایش‌های افراد مشخص می‌شود و به همین دلیل بسیاری از بیماران شناخته شده نیستند و بعد از به وجود آمدن عوارض بیماری (عوارض چشمی، کلیوی، عصبی و قلبی و عروقی) مشخص می‌شود.

فوق تخصص غدد کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه بیان داشت: علت بیماری دیابت نوع یک ناشناخته و درمان آن با تزریق انسولین است و علت بیماری دیابت نوع دو روش ناصحیح زندگی مانند استفاده از غذاهای ناسالم و عدم تحرک است که منجر به افزایش وزن و درمان‌های خوراکی برای آن استفاده و در صورت پیشرفت بسیار بیماری از انسولین تزریقی استفاده می‌شود.

مروج اذعان کرد: به دلیل اینکه دیابت نوع یک در کودکان و نوجوان‌ها که آسیب‌پذیرتر هستند دیده می‌شود و درمان آنها به صورت تزریق انسولین است و به آموزش بیشتری نیاز دارند بنیاد دیابت بوعلی تصمیم گرفت تا سه‌شنبه 29 این ماه گردهمایی ویژه بیماران دیابتی نوع یک به همراه والدین آنها در سالن‌های سینا و صدرا برگزار کند.

وی ابراز کرد: هدف از این گردهمایی آشنایی بیشتر با بیماران، آشنایی آنها با فعالیت‌های بنیاد و نیز آموزش نکاتی که دانستن آن برای بیماران لازم بوده، است.

مدیرعامل بنیاد دیابت بوعلی متذکر شد: این همایش با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از مدیران دانشگاه، جمعی از مدیران این استان و خیرین سلامت فارس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: تعدادی از هنرمندان برجسته کشوری نیز در این همایش حضور می‌یابند و به منظور شاد کردن فضای همایش نمایشنامه‌های متعدد و اهدای جوایز نیز در نظر گرفته شده است.

مروج با تأکید بر تغییر سبک زندگی مردم برای کاهش بیماری‌هایی مانند دیابت، یادآور شد: تمام دستگاه‌های ذیربط باید این نیاز را احساس کرده و برای فرهنگ‌سازی تصمیم جدی گرفته شود و بعد از اینکه مردم باور کردند که این روش زندگی اشتباه است، جایگزین‌های مناسبی برای آنها فراهم کنیم.

انتهای پیام/2448/ذ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول