اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

واگن‌های قطار شهری شیراز آماده بارگیری است

شهردار شیراز گفت: واگن‌های قطار شهری شیراز آماده بارگیری است و به زودی به شیراز انتقال داده می‌شود.

واگن‌های قطار شهری شیراز آماده بارگیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت بعد از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته واگن‌های قطار شهری شیراز آماده بارگیری هستند و تا پایان شهریورماه امسال از طریق بندرعباس وارد می‌شوند.‌

شهردار شیراز ابراز داشت: به دلیل کمبود اعتبارات دولتی و مشکلاتی که به دلیل تحریم ایجاد شد راه‌اندازی فاز نخست قطار شهری با تاخیر مواجه شد.

وی گفت: با حمایت اعضای شورا و مصوبه 30 میلیارد تومانی شورای اسلامی برخی از موانع حذف شد و به زودی واگن‌های قطار شهری به کشور وارد می‌شوند.

پاک فطرت اضافه کرد: با واریز 6 میلیارد تومان از اعتبارات خرید واگن در هفته گذشته مقدمات انتقال واگن‌ها مهیا شده و به زودی می‌توانیم مراحل آزمایشی را آغاز کنیم.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: تا پایان سال مراحل تست گرم و سرد به پایان می‌رسد و مردم شیراز می‌توانند از امکان حمل و نقل قطار شهری بهره‌مند شوند.‌

وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد شهرداری مبنی بر تشکیل شرکت بهره‌برداری از قطار شهری بیان کرد: حمل و نقل ریلی اگرچه بسیار امن بوده، اما حمل و نقلی گران است و شهرداری باید در کنار فروش بلیط با اعطای هزینه‌هایی زمینه توسعه این شبکه حمل و نقلی را فراهم سازد.

پاک ‌فطرت ادامه داد: در کنار بلیت فروشی معادل درآمد دریافتی بلیت‌ها شهرداری با پرداخت یارانه می‌تواند هزینه این حمل و نقل را فراهم کند.

وی اذعان داشت: شرکت بهره‌برداری اگرچه امروز به تصویب می‌رسد اما امسال عملیاتی نشده و همزمان با بهره‌برداری از مترو در سال آینده کار خود را آغاز می‌کند.

شهردار شیراز در پایان اذعان کرد: در بررسی وظایف شرکت بهره‌برداری قطار شهری شیراز اقدامات خوبی صورت گرفته و از تجربیات شرکت‌های بهره‌برداری مختلف استفاده شده است.

به گزارش فارس، در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر شیراز تاسیس شرکت بهره‌برداری از قطار شهری شیراز به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید. 

انتهای پیام/2448/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول