اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف کسب تجربه ساخت باغ‌موزه صورت گرفت

بازدید نمایندگان سازمان موزه‌های دفاع مقدس کشور از باغ موزه همدان

40 نفر از مسئولان و نمایندگان سازمان موزه‌های دفاع مقدس کشور برای کسب تجربه از نحوه ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان همدان به این شهر سفر کردند.

بازدید نمایندگان سازمان موزه‌های دفاع مقدس کشور از باغ موزه همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، 40 نفر از مسئولان و نمایندگان سازمان موزه‌های دفاع مقدس کشور برای کسب تجربه از نحوه ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس استان همدان به این شهر سفر کردند.

این گروه با مسئولیت و سرپرستی سردار علاماتی به مدت سه ساعت بخش‌های مختلف موزه را نظاره‌گر شدند.

لازم به ذکر است این گروه با هدف آشنایی با نحوه ساخت، انتخاب مکان، چیدمان و محتوای موزه، چگونگی جمع‌آوری اسناد و مدارک و ... برای الگوسازی برای استفاده در ساخت سایر موزه‌ها در کشور با روایتگری سرهنگ پاسدار «سید علی مساواتی» از فازهای مختلف موزه بازدید کردند.

لازم به ذکر است موزه دفاع مقدس همدان در سال‌های پایانی دفاع مقدس به خاطر بمباران‌های مکرر شهر همدان، در سال 66 به عنوان بیمارستان صحرایی ساخته شد اما به علت پایان یافتن جنگ مورد بهره‌برداری قرار نگرفت تا اینکه در سال 1377 این مکان به اداره کل حفظ آثار همدان واگذار شد و تملک‌های آن برای ساخت بزرگترین باغ موزه دفاع مقدس کشور صورت گرفت.

انتهای پیام/89002/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول