اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی دامغان خبر داد

ساماندهی 25 بانوی تسهیل‏گر توسعه روستایی در دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از ساماندهی 25 بانوی تسهیل‏گر توسعه روستایی در شهرستان دامغان خبر داد.

ساماندهی 25 بانوی تسهیل‏گر توسعه روستایی در دامغان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، عباس علیان‏نژاد از بازدید تسهیل‏گران زن روستایی از کارگاه تولید کود ورمی کمپوست در منطقه حومه شهرستان دامغان خبر داد و گفت: این بازدید بر اساس مصوبه آخرین گردهمایی تسهیل‏گران زن روستایی شهرستان و برای آشنایی آنها با چگونگی ساخت، توجیه اقتصادی کود، مزایای استفاده از کود ورمی کمپوست، از یکی از کارگاه‌‏های تولیدی در روستای غنی‌‏آباد در حومه شهرستان دامغان انجام شد.

وی افزود: در این بازدید، بانوان تسهیل‏گر شهرستان دامغان با دیدن از این کارگاه دو هزار مترمربعی از نزدیک با بسترهای آماده‏‌سازی تولید کود ورمی کمپوست و چگونگی سله‏‌شکنی کودها آشنا شدند و از سوی مجری طرح به سئوالات آنها پاسخ داده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان در خصوص زنان تسهیل‏گر گفت: 25 زن تسهیل‏گر توسعه روستایی در شهرستان به عنوان رابط جامعه روستایی و بخش دولتی و زمینه‏‌سازی فعالیت‌‏های تولیدی و اقتصادی در بخش کشاورزی نقش مهمی دارند.

وی تصریح کرد: هدف کلی از اجرای این طرح، توانمندسازی و تقویت روحیه مشارکت‏‌پذیری زنان روستایی و عشایری به منظور ارتقا و بهبود وضعیت معیشت آنان و اداره امور زندگی است.

یادآور می‏‌شود؛ کودهای ورمی کمپوست با تولید مواد آلی برای افزایش حاصل‏خیزی خاک و افزایش عملکرد تولید در مزارع و باغ‌‏ها استفاده می‏‌شود که با تهیه کود حیوانی و دیگر ضایعات غذایی، زراعی، باغی، کرم مورد نیاز برای تجزیه و سرمایه‏‌گذاری لازم می‌‏تواند ضمن استفاده در بخش کشاورزی برای تولیدکننده نیز صرفه اقتصادی داشته باشد.

انتهای پیام/2249/ت/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول