اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تشکل فرهنگی و اجتماعی معلولان استان قم:

معلولان از کمترین امکانات رفاهی برخوردارند

مدیر تشکل فرهنگی و اجتماعی معلولان استان قم با اشاره به کمبود فضای مناسب برای رشد فرهنگی و اجتماعی معلولان گفت: معلولان امروز در قم از کمترین امکانات رفاهی بهره‌مند هستند.

معلولان از کمترین امکانات رفاهی برخوردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی تشکل فرهنگی و اجتماعی معلولان استان قم، روح‌الله ذوقی با طرح این سئوال که آیا معلولیت محدودیت به همراه می‌آورد یا شرایط اجتماعی معلولان را محدود کرده است، گفت: برای پیگیری نیازها و دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی معلولان استان برنامه‌های ویژه‌ای را پی‌ریزی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در این راستا با تشکیل کمیته‌های تخصصی از جمله کمیته مشارکت مردمی، کمیته تسهیلات اجتماعی، کمیته همایش و نمایشگاه‌ها، ازدواج و اشتغال، آموزش، ورزش و تفریحات سالم، هنری و ... در صدد احقاق حقوق اجتماعی و ارتقای جایگاه فرهنگی و معنوی معلولان استان برآمده‌ایم.

مدیر تشکل فرهنگی و اجتماعی معلولان استان قم با اشاره به این‌که معلولان بخش تاثیرگذاری از جامعه ایران را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: اما این در حالی است که به معلولان و مشکلات آ‌ن‌ها کمتر پرداخته می‌شود و همچنان نابرابری‌ها، تبعیض‌ها و کم برخورداری اجتماعی و اقتصادی گریبان‌گیر این قشر جامعه است.

وی با تاکید بر این‌که این تشکل دینی و مذهبی یکی از بزرگترین مجموعه‌های فعال در زمینه خدمت‌رسانی به معلولین در استان قم است، اظهار داشت: در این استان بیش از 30 هزار معلول زندگی می‌کنند و این مجموعه با شروع فعالیت خود توانسته بیش از دو هزار و 500 نفر از معلولان را عضو هیئت کند.

مدیر تشکل فرهنگی و اجتماعی معلولان استان قم با تاکید بر این‌که معلولان نیازی به ترحم و دلسوزی ندارند، اظهار داشت: این تشکل مذهبی در کمیته مشارکت مردمی توانسته مشارکت‌های مادی و معنوی خوبی را از افراد خیر جلب کند اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول