اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حافظ کاشانی قرآن و نهج‌البلاغه:

ترویج فرهنگ قرآنی موجب واکسینه شدن جامعه می‌شود

حافظ قرآن کریم و کتاب شریف نهج‌البلاغه، ترویج فرهنگ قرآنی را باعث واکسینه شدن انسان در برابر معضلات و مشکلات جامعه دانست.

ترویج فرهنگ قرآنی موجب واکسینه شدن جامعه می‌شود

محمد حداد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به نقش مؤثر حفظ نهج‌البلاغه و فراگیری این امر در جامعه برای غربت‌زدایی از این کتاب شریف اظهار داشت: بیان صحیح معارف نهج‌البلاغه به جامعه و جهان، هر انسان حق‌طلب و غیر مغرضی را شیفته خودش می‌کند.

وی، معرفی درست و صحیح معارف قرآن به مردم را اثرگذار خواند و با اشاره به اینکه قرآن مطابق با فطرت انسان است ابراز داشت: رسانه‌ها با معرفی صحیح معارف قرآن به جامعه موجب جذب افراد جامعه به سمت قرآن می‌شوند.

این حافظ کل نهج‌البلاغه، دشمنی با نهج‌البلاغه در تاریخ اسلام و کم‌کاری‌های انجام شده در معرفی این کتاب روشنگر را مهم‌ترین دلیل مهجوریت این میراث ارزشمند مولای متقیان دانست و افزود: دوستی امیر مؤمنان، میزان سنجش ایمان است و جامعه امروز جامعه با ایمانی ‌نیست که محبت حضرت در آن اثرگذار باشد چون اکثریت کفر، قدرت را در دست دارند.

حداد، آشنایی بیشتر با قرآن را مهمترین انگیزه خود برای حفظ کل قرآن اعلام کرد و با بیان این نکته که لازمه عمل به هر چیزی شناخت و آشنایی با آن است یادآور شد: مقدمه و دروازه ورود به وادی فهم و درک قرآن، حفظ این کتاب آسمانی است که فرصت تدبّر در قرآن را برای انسان مهیا می‌کند.

وی همچنین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری برای تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم، لزوم انجام اقداماتی در جامعه برای مقابله با هجمه‌های ضد فرهنگی را ضروری دانست و گفت: معرفی درست و صحیح معارف قرآن به مردم می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در آمادگی بیشتر جامعه برای مقابله با آفت‌های اخلاقی و اجتماعی کنونی باشد.

این حافظ کل نهج‌البلاغه، نقش مجموعه قرآنی مردم‌نهاد مؤسسه فرهنگی‌ قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان را در تربیت دینی خود انکارناپذیر خواند و افزود: مؤسسات مردم‌نهاد قرآنی به دلیل ارتباط مستقیم با مردم و جامعه می‌توانند از این فرصت بیشترین بهره را بگیرند.

حداد، قرآن و نهج‌البلاغه را باعث واکسینه شدن انسان در برابر معضلات و مشکلات جامعه دانست و تأکید کرد: آشنایی کامل با قرآن و نهج‌البلاغه به معنای درک نگرش صحیح مسائل مختلف است و به هر میزان که این آشنایی بهتر صورت بگیرد، نگرش انسان را تصحیح می‌کند و این بدیهی است که اگر شخصی نسبت به مسائل مختلف زندگی دید درست و صحیحی داشته باشد، دچار خطا و انحراف نخواهد شد.

این حافظ کل قرآن و نهج البلاغه متذکر شد: تنها راه نجات از انحرافات، انس با سه گنجینه بی‌پایان قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است و برای سعادت به هیچ وسیله دیگری به غیر از حبل‌الله نمی‌توان چنگ زد.

محمد حداد توانسته قرآن را در مدت 9 ماه و نهج‌البلاغه را در مدت یک سال حفظ کرده و موفق به کسب دو رتبه اول کشوری حفظ خطبه‌ها و رتبه سوم کشوری در حفظ کل نهج‌البلاغه شود.

انتهای پیام/2406/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول